, McGill University, Canada
-
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 1 (2020) - Varié
Volume 55 Numéro 1: Couverture
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 1 (2020) - Varié
Volume 55 Numéro 1 : En-tête
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 2 (2020) - Éditorial
Volume 55 Numéro 2 : Éditorial
Renseignements PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 2 (2020) - Varié
Volume 55 Numéro 2 : Couverture
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 2 (2020) - Varié
Volume 55 Numéro 2 : En-tête
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 57 No. 2 (2022) - Comptes-rendus
A review of Teaching adult immigrants with limited formal education: Theory, research and practice
Renseignements PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 1 (2020) - Le Forum RSEM
Book Review: DONN SHORT. Am I Safe Here? LGBTQ Teens and Bullying in Schools. 2017.
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 3 (2020) - Varié
Volume 55 Numéro 3 : Couverture
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 3 (2020) - Varié
Volume 55 Numéro 3 : En-tête.
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 57 No. 3 (2023) - Éditorial
Volume 57 Issue 3: Editorial
Résumé PDF (English) Html (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 57 No. 3 (2023) - Éditorial
Volume 57 Numéro 3 : Éditorial
Résumé PDF Html -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 41 No. 1 (2006) - Comptes-rendus
1. Heap, Millar, & Smyth (Eds.) (2005). 2. Howe & Covell (2005)
Renseignements PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 40 No. 3 (2005) - Comptes-rendus
1. Kazim, Bacchus M. (2005) 2. Magnuson, Roger P. (2005)
Renseignements PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 43 No. 1 (2008) - Articles
Famine éducative en Afrique, j’ai soif de comprendre : éducation bilingue au Burkina Faso
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 42 No. 2 (2007) - Éditorial
AN EFFORT TO ENCOURAGE DIALOGUE AROUND THE TEACHING AND LEARNING OF EVOLUTION / UN EFFORT POUR ENCOURAGER LE DIALOGUE QUANT À L'ENSEIGNEMENT ET L'APPRENTISSAGE DE L'ÉVOLUTION
Renseignements PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 42 No. 3 (2007) - Éditorial
LE 40E ANNIVERSAIRE DU MINISTÈRE DE L’ÉDUCATION ET LES ENJEUX DU 21E SIÈCLE EN ÉDUCATION AU QUÉBEC/THE 40TH ANNIVERSARY OF THE QUÉBEC MINISTRY OF EDUCATION AND THE CHALLENGES OF THE TWENTY-FIRST CENTURY
Renseignements PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 42 No. 3 (2007) - Discussion et analyse
THE STATE AND THE CURRICULUM: QUESTIONS AND OPTIONS FOR QUÉBEC / L’ÉTAT ET LE CURRICULUM. QUESTIONS ET OPTIONS POUR LE QUÉBEC
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 44 No. 1 (2009) - Éditorial
LEARNING IN SOCIAL ACTION: KNOWLEDGE PRODUCTION IN SOCIAL MOVEMENTS / APPRENDRE VIA L'ACTION SOCIALE : LA PRODUCTION DE CONNAISSANCES AU SEIN DES MOUVEMENTS SOCIAUX
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 44 No. 3 (2009) - Comptes-rendus
TROUBLING THE WATERS: FULFILLING THE PROMISE OF QUALITY PUBLIC SCHOOLING FOR BLACK CHILDREN (Author: Jerome E. Morris)
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 45 No. 3 (2010) - Comptes-rendus
Enjeux contemporains de l'éducation scientifique et technologique (dir.: Abdelkrim Hasni & Joël Lebeaume)
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 45 No. 3 (2010) - Comptes-rendus
The Problem with Boys' Education: Beyond the backlash (Eds: W. Martino, M. Kehler, & M. B. Weaver-Hightower)
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 45 No. 3 (2010) - Varié
Volume 45 Number 3: Cover
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 46 No. 1 (2011) - Varié
Volume 46 Number 1: Masthead and Table of Contents
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 46 No. 2 (2011) - Éditorial
Editorial / Éditorial : Vol. 46 No. 2
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 46 No. 2 (2011) - Varié
Volume 46 Number 2: Cover
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 46 No. 2 (2011) - Varié
Volume 46 Number 2: Masthead and Table of Contents
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 46 No. 2 (2011) - Varié
Volume 46 Number 2: Content
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 46 No. 3 (2011) - Varié
Volume 46 Number 3: Cover
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 46 No. 3 (2011) - Varié
Volume 46 Number 3: Masthead and Table of Contents
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 46 No. 3 (2011) - Varié
Volume 46 Number 3: Content
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 46 No. 3 (2011) - Index
INDEX: Volume 46 (2011)
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 46 No. 3 (2011) - Éditorial
Editorial / Éditorial : Vol. 46 No. 3
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 47 No. 1 (2012) - Comptes-rendus
Book Review: ADRIENNE CAREY HURLEY. Revolutionary Suicide and Other Desperate Measures: Narratives of Youth and Violence from Japan and the United States
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 47 No. 1 (2012) - Comptes-rendus
Book Review: HASSAN MAHAMDALLIE (Ed.). Defending Multiculturalism: A Guide for the Movement
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 47 No. 2 (2012) - Comptes-rendus
Book Review: ROSS FINNIE, RICHARD E. MUELLER, ARTHUR SWEETMAN, & ALEX USHER (EDS.). Who goes? Who stays? What matters: Accessing and persisting in post-secondary education in Canada
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 47 No. 1 (2012) - Éditorial
Editorial / Éditorial : Vol. 47 No. 1
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 47 No. 1 (2012) - Varié
Volume 47 Number 1: Cover
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 47 No. 2 (2012) - Éditorial
Editorial / Éditorial : Vol. 47 No. 2
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 47 No. 2 (2012) - Varié
Volume 47 Number 2: Cover
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 47 No. 3 (2012) - Varié
Volume 47 Number 3: Cover
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 47 No. 3 (2012) - Varié
Volume 47 Number 3: Masthead and Table of Contents
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 47 No. 3 (2012) - Éditorial
Editorial / Éditorial : Vol. 47 No. 3
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 1 (2013) - Comptes-rendus
Critique de livre: DEBORAH BARNDT (Ed.). ¡Viva! Community arts and popular education in the Americas
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 1 (2013) - Comptes-rendus
Critique de livre: JANET ALSUP (Ed.). Young adult literature and adolescent identity across cultures and classrooms: Contexts for the literary lives of teens
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 47 No. 3 (2012) - Varié
Volume 47 Number 3: Content
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 2 (2013) - Notes du terrain
IMPLIQUER LES ENSEIGNANTS DANS UN PROCESSUS DE DÉVELOPPEMENT PROFESSIONNEL VISANT À INTÉGRER LES TECHNOLOGIES DANS LEUR PRATIQUE: RÉFLEXIONS SUR MON EXPÉRIENCE
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 1 (2013) - Éditorial
Forward / Avant-propos
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 1 (2013) - Varié
Volume 48 Number 1: Cover
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 1 (2013) - Varié
Volume 48 Number 1: Masthead and Table of Contents
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 1 (2013) - Varié
Volume 48 Number 1: Content
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 2 (2013) - Varié
Volume 48 Number 2: Cover
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 49 No. 3 (2014) - Notes du terrain
UTILISER DES TECHNOLOGIES PEU DISPENDIEUSES ET LE MULTIMÉDIA POUR AMÉLIORER L’ENSEIGNEMENT DES SCIENCES PRODIGUÉ DANS LES COMMUNAUTÉS RURALES NÉPALAISES
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 2 (2013) - Notes du terrain
QUI RESSEMBLE À DE L’ESPOIR: NOTES SUR DES STRATÉGIES D’ENSEIGNEMENT DE LA LITTÉRATURE PORTANT SUR LA JUSTICE SOCIALE CANADIENNE
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 2 (2013) - Comptes-rendus
Book Review: HENRY GIROUX. Education and the Crisis of Public Values (2012)
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 2 (2013) - Articles
DISCUSSION À PROPOS DE SIMULATEURS VIRTUELS DES PROBABILITÉS : QUELLES SONT LES PRÉOCCUPATIONS D’ENSEIGNANTS DE MATHÉMATIQUES ?
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 2 (2013) - Varié
Volume 48 Number 2: Masthead
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 2 (2013) - Éditorial
Editorial / Éditorial : Vol. 48 No. 2
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 49 No. 1 (2014) - Comptes-rendus
Book Review: BONNY NORTON. Identity and Language Learning: Extending the Conversation (2nd ed.). Bristol, UK: Multilingual Matters
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 49 No. 3 (2014) - Articles
UNE HISTOIRE, DEUX ENDROITS : TÉLÉPHONES CELLULAIRES, VIDÉO PARTICIPATIF ET INDIGÉNÉITÉ DANS UN CONTEXTE DE RECHERCHE COMMUNAUTAIRE
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 49 No. 1 (2014) - Comptes-rendus
Book Review: ANTHONY DI MASCIO. The Idea of Popular Schooling in Upper Canada: Print Culture, Public Discourse, and the Demand for Education
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 3 (2013) - Éditorial
Editorial / Éditorial : Vol. 48 No. 3
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 49 No. 3 (2014) - Articles
RÉFLÉCHIR À L’AVENIR : LA PLACE DU NUMÉRIQUE DANS LE TRAVAIL DE MÉMOIRE MULTIDIRECTIONNELLE ENTRE LE CANADA ET L’AFRIQUE DU SUD
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 49 No. 1 (2014) - Notes du terrain
PRENDRE DES NOTES SUR LE TERRAIN: S’INTERROGER SUR LE POSITIONNEMENT, LES ÉMOTIONS, LA PARTICIPATION ET L’ÉTHIQUE
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 49 No. 1 (2014) - Notes du terrain
ENSEIGNEMENT DU THÉÂTRE ET DE L’ART DRAMATIQUE AU CANADA : UN PORTRAIT
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 49 No. 1 (2014) - Éditorial
Editorial / Éditorial : Vol. 49 No. 1
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 49 No. 2 (2014) - Éditorial
Éditorial / Editorial : Vol. 49 No. 2
Résumé PDF HTML -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 51 No. 2 (2016) - Notes du terrain
RENDRE PUBLIQUES LES NOTES DE TERRAIN VISUELLES EN TANT QUE PRATIQUE ETHNOGRAPHIQUE REFLEXIVE
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 50 No. 2/3 (2015) - Comptes-rendus
Book Review: S. Hasinoff & D. Mandzuk. (2015). Case Studies in Educational Foundations: Canadian Perspectives
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 52 No. 1 (2017) - Comptes-rendus
Book Review: PATRICK M. JENLINK (Ed.). Teacher Identity and the Struggle for Recognition: Meeting the Challenges of a Diverse Society. (2014).
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 51 No. 3 (2016) - Notes du terrain
LE MEILLEUR DES DEUX MONDES : UNE PROPOSITION POUR UNE FORMATION HYBRIDE DES ENSEIGNANTS
Résumé PDF (English) HTML (English) Snapshot (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 51 No. 3 (2016) - Articles
L’ÉCOLE COMME ARTÉFACT: UNE AUTOETHNOGRAPHIE CRITIQUE ET LE RENOUVELLEMENT DE L’ENSEIGNANT
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 51 No. 3 (2016) - Comptes-rendus
Book Review: MICHAEL SAMUEL & HYLEEN MARIAYE (Eds.). Continuity, Complexity, and Change: Teacher Education in Mauritius.
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 52 No. 1 (2017) - Comptes-rendus
Book Review: RUTH SANDWELL & AMY VON HEYKING (Eds.). Becoming a History Teacher: Sustaining Practices in Historical Thinking and Knowing. (2014).
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 53 No. 2 (2018) - Articles
FINDING A PLACE AT HOME: THE TRC AS A MEANS OF (R)EVOLUTION IN PRE-SERVICE (SCIENCE) TEACHER EDUCATION
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 1 (2020) - Articles
LE CHANGEMENT EN ÉDUCATION ET LA REDÉFINITION DES DISCIPLINES : UNE ANALYSE DE CONCEPTS
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 53 No. 3 (2018) - Notes du terrain
ENSEIGNEMENT DU THÉÂTRE ET DE L’ART DRAMATIQUE AU CANADA : UN PORTRAIT
Résumé PDF HTML -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 54 No. 3 (2019) - Comptes-rendus
Book Review: ERICKSON, M. Class War: The privatization of childhood. 2015.
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 1 (2020) - Le Forum RSEM
Compte rendu : DONN SHORT. Am I Safe Here? LGBTQ Teens and Bullying in Schools. 2017.
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 1 (2020) - Comptes-rendus
Compte rendu : GEOFF WHITTY & JOHN FURLONG (Eds.). Knowledge and the study of education: an international exploration. 2017.
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 54 No. 1 (2019) - Comptes-rendus
Book Review: PENNY HAWORTH & CHERYL CRAIG (Eds.). The Career Trajectories of English Language Teachers. (2016).
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 54 No. 1 (2019) - Comptes-rendus
Book Review: NERIKO MUSHA DOERR. Transforming Study Abroad: A Handbook. (2019).
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 1 (2020) - Le Forum RSEM
Compte rendu : DONN SHORT. Am I Safe Here? LGBTQ Teens and Bullying in Schools. 2017.
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 54 No. 2 (2019) - Varié
Volume 54 Numéro 2 : Couverture
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 54 No. 2 (2019) - Varié
Volume 54 Numéro 2 : En-tête
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 2 (2020) - Comptes-rendus
WILLIAM F. PINAR. Moving Images of Eternity: George Grant’s Critique of Time, Teaching and Technology. Oxford, Ottawa, Canada: University of Ottawa Press. (2019). 459 pp. $49.95 (paperback). (ISBN 978-0-776627-87-8)
Renseignements PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 3 (2020) - Numéro thématique - Articles
Comment payer vos étudiants pour aller à l’école : les maisons de disques gérées par les étudiants et le pedagogue créatif
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 57 No. 2 (2022) - Comptes-rendus
A review of Learning through community engagement: Vision and practice in higher education
Renseignements PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 56 No. 1 (2021) - Comptes-rendus
Pearlstein, M. Education Roads Less Traveled: Solving America’s Fixation on Four-Year Degrees. New York, NY: Rowman & Littlefield. (2019). 127 pp. $30.00 (Hardback). (ISBN 978-1-4758-4753-6).
Renseignements PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 56 No. 1 (2021) - Comptes-rendus
Miller, J. P. The Holistic Curriculum. Toronto: University of Toronto Press. (2019). 248 PP. $42.95 (paperback). (ISBN 978-1-4875-2317-6).
Renseignements PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 3 (2020) - Numéro thématique - Recherches créatives et artistiques
Chanter les louanges de l’incertitude, de l’ambiguïté et de l’émerveillement
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 54 No. 3 (2019) - Varié
Volume 54 Numéro 3 : Couverture
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 54 No. 3 (2019) - Varié
Volume 54 Numéro 2 : En-tête
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 40 No. 2 (2005) - Comptes-rendus
Book Reviews Vol. 40-2 (Spring 2005)
Renseignements PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 42 No. 2 (2007) - Articles
CANADIAN PRE-SERVICE ELEMENTARY TEACHERS’ CONCEPTIONS OF BIOLOGICAL EVOLUTION AND EVOLUTION EDUCATION / CONCEPTIONS DES FUTURS ENSEIGNANTS CANADIENS À L’ÉLÉMENTAIRE SUR L’ÉVOLUTION BIOLOGIQUE ET L’ENSEIGNEMENT DE L’ÉVOLUTION
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 1 (2013) - Comptes-rendus
Critique de livre: DIANE WISHART. The rose that grew from concrete: Teaching and learning with disenfranchised youth
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 51 No. 2 (2016) - Articles
LA LANGUE D’ENSEIGNEMENT ET LES ÉCARTS DE RÉUSSITE SCOLAIRE AU SEIN DES GROUPES ETHNIQUES
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 1 (2013) - Éditorial
Éditorial
Résumé PDF -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 3 (2013) - Le Forum RSEM
LES CONFLITS OUVRIERS, SOURCE D’APPRENTISSAGE ET DE CRÉATION DE CONNAISSANCES: APPRENDRE À RÉSISTER, APPRENDRE DE LA RÉSISTANCE
Résumé PDF (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 50 No. 2/3 (2015) - Articles
LE DÉVELOPPEMENT D’UNE CONSCIENCE HISTORIQUE ET D’UNE COMMUNAUTÉ DE PROFESSIONNELS EN HISTOIRE : ENQUÊTE AUPRÈS DES FUTURS PROFESSEURS D’HISTOIRE À TRAVERS LE CANADA
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 49 No. 3 (2014) - Notes du terrain
RÉCITS ET TRAUMATISMES : RÉFLECTIONS SUR « NOW I SEE IT », UN PROJET DE RÉCITS NUMÉRIQUES ET UNE EXPOSITION EN COLLABORATION AVEC LE FOYER POUR FEMMES AUTOCHTONES DE MONTRÉAL
Résumé PDF (English) HTML (English) -
Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 2 (2013) - Articles
LA GESTION DES COMPORTEMENTS EN CLASSE: EFFETS D’UNE FORMATION CONTINUE SUR LE SENTIMENT D’AUTOEFFICACITÉ DES ENSEIGNANTS DU PRIMAIRE
Résumé PDF (English)