Joshua Schwab-Cartas
McGill University
Canada
JOSHUA SCHWAB-CARTAS is currently completing a PhD in the Faculty of Education at McGill University. He holds a Master’s in Art History from the University of British Columbia and has co-directed, directed, and produced five short documentaries focusing on various aspects of Zapotec community life. His doctoral research explores Indigenous language revitalization strategies through community-based video with Diidxazá (Zapotec) speakers.
JOSHUA SCHWAB-CARTAS termine présentement un doctorat à l’Université McGill, au sein de la faculté des sciences de l’éducation. Il détient une maîtrise en histoire de l’art de l’University of British Columbia et a coréalisé, réalisé et produit cinq courts documentaires portant sur des dimensions variées de la communauté Zapotec. Son projet de recherche de doctorat explore les stratégies de revitalisation des langues indigènes par des vidéos réalisés avec des intervenants Diidxazá (Zapotec) au sein de leur communauté.
Claudia Mitchell
McGill University
CLAUDIA MITCHELL is a James McGill Professor in the Faculty of Education, McGill University and an Honorary Professor in the School of Education, University of KwaZulu-Natal. Her research cuts across several areas including visual and other participatory methodologies in relation to working with youth to address gender and sexuality; girlhood; teacher identity; and critical areas of international development linked to gender and HIV and AIDS. She is the co-founder and editor of Girlhood Studies: An Interdisciplinary Journal.
CLAUDIA MITCHELL est professeur James McGill et travaille au sein de la Faculté des sciences de l’éducation de l’Université McGill. Elle est aussi professeur honoraire à la Faculté d’éducation de l’University of KwaZulu-Natal. Ses recherches couvrent un éventail de champs d’intérêts incluant les méthodologies visuelles et les autres types de méthodologies participatives en lien avec le travail auprès des jeunes pour discuter de genre et de sexualité, de l’enfance chez les filles et d’identité enseignante. Elle s’intéresse également aux domaines critiques du développement international en lien avec le genre et le VIH / SIDA. Elle est la co-fondatrice et la rédactrice de la revue Girlhood Studies: An Interdisciplinary Journal.
The PDF file you selected should load here if your Web browser has a PDF reader plug-in installed (for example, a recent version of Adobe Acrobat Reader).
If you would like more information about how to print, save, and work with PDFs, Highwire Press provides a helpful Frequently Asked Questions about PDFs.
Alternatively, you can download the PDF file directly to your computer, from where it can be opened using a PDF reader. To download the PDF, click the Download link above.