Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Privacy Statement
Contact
Current
Advance Online Publication
Archives
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 50 No. 2/3 (2015)
Vol. 50 No. 2/3 (2015)
Published:
2016-03-30
Editorial
Volume 50 Number 2/3: Editorial / Éditorial
PDF
HTML
Articles
PRATIQUES DÉCLARÉES D’ENSEIGNANTS D’HISTOIRE AU SECONDAIRE EN LIEN AVEC LEURS USAGES DES RESSOURCES DIDACTIQUES ET L’EXERCICE DE LA MÉTHODE HISTORIQUE
Vincent Boutonnet
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
HOLOCAUST EDUCATION IN QUEBEC: TEACHERS’ POSITIONING AND PRACTICES
Sabrina Moisan, Sivane Hirsch, Geneviève Audet
PDF
HTML
LE STATUT DE LA CARTE GÉOGRAPHIQUE DANS LA PRATIQUE ENSEIGNANTE À L’ÉCOLE FRANCOPHONE EN MILIEU MINORITAIRE
Aïcha Benimmas
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
CONCEPTION ET ÉTUDE DU POTENTIEL D’UN DISPOSITIF MUSÉO-TECHNO-DIDACTIQUE POUR LE RAISONNEMENT EN SCIENCES HUMAINES D’ÉLÈVES QUÉBÉCOIS DE 5e ANNÉE DU PRIMAIRE
Marie-Claude Larouche, Nicole Landry, Pierre-Luc Fillion
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
DES MANUELS SCOLAIRES AU SERVICE DU SONDERFALL HELVÉTIQUE (1911-2011)
Lyonel Kaufmann
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
HOW DO CATALAN STUDENTS NARRATE THE HISTORY OF CATALONIA WHEN THEY FINISH PRIMARY EDUCATION?
Edda Sant, Neus González-Monfort, Antoni Santisteban Fernández, Joan Pagès Blanch, Montserrat Oller Freixa
PDF
HTML
LE RÔLE DES ENSEIGNANTS DANS L’ÉDUCATION ET LA DÉMOCRATIE : IMPACTS D’UN PROJET DE RECHERCHE SUR LA PERCEPTION DE FUTURS ENSEIGNANTS
Gina Thésée, Paul R. Carr, Franck Potwora
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
DEVELOPING HISTORICAL CONSCIOUSNESS AND A COMMUNITY OF HISTORY PRACTITIONERS: A SURVEY OF PROSPECTIVE HISTORY TEACHERS ACROSS CANADA
Stéphane G. Lévesque, Paul Zanazanian
PDF
HTML
KNOWLEDGE ABOUT THE EUROPEAN UNION IN POLITICAL EDUCATION: WHAT ARE THE EFFECTS OF MOTIVATIONAL PREDISPOSITIONS AND COGNITIVE ACTIVATION?
Georg Weisseno, Barbara Landwehr
PDF
HTML
THE PRESENT IN FLEMISH SECONDARY HISTORY EDUCATION THROUGH THE LENS OF WRITTEN HISTORY EXAMS
Karel Van Nieuwenhuyse, Kaat Wils, Geraldine Clarebout, Lieven Verschaffel
PDF
HTML
Book Reviews
Book Review: S. SHARIFF. (2015). Sexting and Cyberbullying: Defining the Line for Digitally Empowered Kids.
Karen Leigh Bouchard
PDF
HTML
Book Review: S. HASINOFF & D. MANDZUK. (2015). Case Studies in Educational Foundations: Canadian Perspectives
Zhonghui Zhang
PDF
HTML
Volume 50 Number 2/3: Cover
PDF
Volume 50 Number 2/3: Masthead
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission