Announcements

  • Publication of the MJE's First Mini Special Issue

    2021-03-04

    The McGill Journal of Education recently published its first mini special issue. This new type of special issue, which includes a maximum of five peer-reviewed articles and is followed by a regular issue, provides guest editors with the opportunity to publish timely research on a topic of interest.

    This first mini special issue (in French) was helmed by Professors Nathalie Gagnon, Université du Québec à Rimouski, and France Gravelle, Université du Québec à Montréal. Its topic, professional development in schools and university settings, could indeed not be timelier. We hope you find these texts as enriching as we did.

    Read more about Publication of the MJE's First Mini Special Issue
  • Appel à communication

    2020-07-10

    Numéro thématique : Travail, formation et professionnalisation : quels cadres conceptuels? Quelles approches méthodologiques pour les recherches dans des terrains diversifiés?

    Rédacteurs invité : Souad Zaouani-Denoux, Richard Wittorski

    Langue du numéro thématique : français

    Date limite pour soumettre un article : 18 mars 2021

    Souâd Denoux, Université de Montpellier III et Richard Wittorski, Université de Rouen, agissent au titre de corédacteurs d’un numéro thématique sur les rapports entre travail, formation et professionnalisation, ils lancent une invitation aux auteurs qui désireraient proposer un article en lien avec ce thème ...

    Read more about Appel à communication