Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Privacy Statement
Contact
Current
Advance Online Publication
Archives
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 47 No. 2 (2012)
Vol. 47 No. 2 (2012)
Published:
2012-10-18
Editorial
Editorial / Éditorial : Vol. 47 No. 2
PDF
Articles
ÉLARGIR LES PERSPECTIVES INTERCULTURELLES DES FUTURS ENSEIGNANTS
Marilyn Steinbach
PDF
RESSOURCES MUSÉALES, TIC ET UNIVERS SOCIAL AU PRIMAIRE : RÉSULTATS D’UNE RECHERCHE COLLABORATIVE
Marie-Claude Larouche, Nicole Lebrun, Anik Meunier
PDF
CONSTATS ET DÉFIS À RELEVER EN MATIÈRE D’INTÉGRATION ET D’INTERDISCIPLINARITÉ : RÉSULTATS PARTIELS D’UNE RECENSION D’ÉCRITS
Ghislain Samson, Abdelkrim Hasni, Alexandre Ducharme-Rivard
PDF
LES DILEMMES MORAUX EXPRIMÉS PAR DES INTERVENANTS AU DÉBUT D’UN PROJET DE CHANGEMENT DES PRATIQUES À L’ÉCOLE : PORTRAIT DE TROIS ÉQUIPES
Lise-Anne St.Vincent
PDF
LES DÉTERMINANTS DE L’UTILISATION DES RECHERCHES EN ÉDUCATION : LE CAS DES CONSEILLERS PÉDAGOGIQUES AU QUÉBEC
Kaddour Mehiriz, Richard Marceau
PDF
Book Reviews
Book Review: VIRGINIA LEA & ERMA JEAN SIMS (EDS.). Undoing whiteness in the classroom: Critical educultural teaching approaches for social justice activism
Casey M. Burkholder
PDF
Book Review: MARK BRAY, BOB ADAMSON, & MARK MASON (EDS.). Comparative education research: Approaches and methods
Mariusz Galczynski
PDF
Book Review: MEHLMANN, G. (2008). Gifted to learn
Kimberley Sanchez-Soares
PDF
Book Review: ROSS FINNIE, RICHARD E. MUELLER, ARTHUR SWEETMAN, & ALEX USHER (EDS.). Who goes? Who stays? What matters: Accessing and persisting in post-secondary education in Canada
Jie Zheng
PDF
Volume 47 Number 2: Cover
PDF
Volume 47 Number 2: Masthead and Table of Contents
PDF
Volume 47 Number 2: Content
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission