Compte rendu : DONN SHORT. Am I Safe Here? LGBTQ Teens and Bullying in Schools. 2017.
Mots-clés :
LGBTQ, adolescent, école, intimidationRésumé
DONN SHORT. Am I Safe Here? LGBTQ Teens and Bullying in Schools. Vancouver, BC: On Point Press. (2017). 140 pp. $22.95 (paperback). (ISBN 978-0-7748-9021-2).
Références
Ginwright, S. & James, T. (2002). From assets to agents of change: Social justice, organizing, and youth development. New Directions for Youth Development, 96, 27-46. 10.1002/yd.25
Gueera, N. G. & Bradshaw, C. p. (2008). Linking the prevention of problem behaviors and positive youth development: core competencies for positive youth development and risk prevention. New directions for child and adolescent development, 122, 1-17. doi: 10.1002/cd.225
Leung, E. & Flanagan, T. (2019). Let’s do this together : An integration of photovoice and mobile interviewing in empowering and listening to LGBTQ+ youths in context. International Journal of adolescence and youth, 24(4), 497-510. doi: 10.1080/02673843.2018.1554499
Savage, D. & Miller, T. (2011). It gets Better. New York, NY: Penguin books
Wagaman, A. (2016). Promoting empowerment among LGBTQ youth: a social justice youth development approach. Child and adolescent social work journal, 33, 395-405. doi: 10.1007/s10560-016-0435-7
Wang, C. C. (1999). Photovoice: a participatory action research strategy applied to women’s health. Journal of women’s health, 8(2), 185-192. 10.1089/jwh.1999.8.185
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill 2021
![Licence Creative Commons](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Pas de Modification 4.0 International.
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.