Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Privacy Statement
Contact
Current
Advance Online Publication
Archives
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 52 No. 1 (2017)
Vol. 52 No. 1 (2017)
Published:
2017-07-07
Editorial
Volume 52 Numéro 1: Éditorial / Editorial
PDF
HTML
Articles
BEYOND SOCIAL PRESENCE: FACELESSNESS AND THE ETHICS OF ASYNCHRONOUS ONLINE EDUCATION
Ellen Rose
PDF
HTML
METAPHOR, PARADIGM, AND EDUCATION
Stanley D. Ivie
PDF
HTML
CONSTRUCTION DE LA NOTION D’« ÉLÈVE À BESOINS ÉDUCATIFS PARTICULIERS » PAR DE JEUNES ENSEIGNANTS DURANT LEUR PREMIÈRE ANNÉE DE PRATIQUE PROFESSIONNELLE : DU SENS INDIVIDUEL AU SENS COLLECTIF
Isabelle Noël
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
AN EXPLORATORY CASE STUDY OF ONE EARLY CAREER TEACHER’S EVOLVING TEACHING PRACTICE IN NORTHERN CANADA
Anne Murray-Orr, Jennifer Mitton-Kukner
PDF
HTML
LA CO-CONSTRUCTION DE LA GESTION AXÉE SUR LES RESULTATS : LES LOGIQUES DE MÉDIATION DES COMMISSIONS SCOLAIRES
Christian Maroy, André Brassard, Cécile Mathou, Samuel Vaillancourt, Annelise Voisin
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
DÉSENGAGEMENT PROFESSIONNEL DES ENSEIGNANTS CANADIENS : DE LA VOCATION À LA DÉSILLUSION. UNE ANALYSE À PARTIR D’UNE MODÉLISATION PAR ÉQUATIONS STRUCTURELLES
Pierre Canisius Kamanzi, Carla Barroso Da Costa, Pascal Ndinga
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
LE PARCOURS DE FORMATION AXÉE SUR L’EMPLOI : LA PAROLE AUX JEUNES
Nadia Rousseau, Léna Bergeron
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
DESCRIPTION ET ANALYSE DES POSTURES ÉPISTÉMOLOGIQUES SOUS-TENDUES PAR L’ÉPREUVE UNIQUE MINISTÉRIELLE DE QUATRIÈME SECONDAIRE EN HISTOIRE ET ÉDUCATION À LA CITOYENNETÉ
Catherine Déry
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
L’IDENTIFICATION À LA NATION DANS LES REPRÉSENTATIONS SOCIALES DES ENSEIGNANTS D’HISTOIRE QUÉBÉCOIS
Alexandre Lanoix
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
Notes from the Field
PARTICIPATION IN SPORTS-RELATED EXTRACURRICULAR ACTIVITIES: A STRATEGY THAT ENHANCES SCHOOL ENGAGEMENT
Jerome St-Amand, Stéphanie Girard, Marie-Hélène Hiroux, Jonathan Smith
PDF
HTML
TO LINGER ON THE EDGE OF BAD FEELINGS: THOUGHTS AND ADVICE FOR GRADUATE STUDENTS ON THE UNSURE DANCE OF WRITING FOR PUBLICATION
David Lewkowich
PDF
HTML
The MJE Forum
CLASSES SOCIALES ET APPRENTISSAGE EN RÉGIME CAPITALISTE
Miriam Loulou
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
MIEUX VAUT ÊTRE RICHE ET INTELLIGENT QUE PAUVRE ET MALADE. QUELLE INJUSTICE !
Serge Larivée
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
AU-DELÀ DES DÉTERMINISMES BIOLOGIQUE ET CLASSISTE DANS L’EXPLICATION DES INÉGALITÉS SCOLAIRES
Renaud Goyer, Corina Borri-Anadon
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
HOW TO ENGAGE IN PSEUDOSCIENCE WITH REAL DATA: A CRITICISM OF JOHN HATTIE’S ARGUMENTS IN VISIBLE LEARNING FROM THE PERSPECTIVE OF A STATISTICIAN
Pierre-Jérôme Bergeron, Lysanne Rivard (trans.)
PDF
HTML
Book Reviews
Book Review: BERNARD STREITWIESER (Ed.). Internationalisation of Higher Education and Global Mobility. (2014).
Marcea Ingersoll
PDF
HTML
Book Review: PATRICK M. JENLINK (Ed.). Teacher Identity and the Struggle for Recognition: Meeting the Challenges of a Diverse Society. (2014).
Arzina Zaver
PDF
HTML
Book Review: RUTH SANDWELL & AMY VON HEYKING (Eds.). Becoming a History Teacher: Sustaining Practices in Historical Thinking and Knowing. (2014).
Ehaab Dyaa Abdou
PDF
HTML
52-1 Cover
PDF
52-1 Masthead
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission