A REFLECTION ON MY EXPERIENCES ENGAGING TEACHERS IN PROFESSIONAL DEVELOPMENT ON THE INTEGRATION OF TECHNOLOGY INTO THEIR PRACTICE

Authors

  • Tom Fullerton McGill University

Keywords:

school-based mentorship programs, practitioner knowledge, practitioner research, reflective practice, teacher research, autobiography, life story

Abstract

This piece is an autobiographical reflection on practice. Models of professional development are reviewed based on personal experience in the field working with practicing teachers in a variety of capacities. A case is made for teacher inquiry as a model for sustained professional improvement over time that is personally meaningful and potentially transformative. The reader is invited to consider how education technology leaders can leverage the potential of connected classrooms by transforming teacher practice.

IMPLIQUER LES ENSEIGNANTS DANS UN PROCESSUS DE DÉVELOPPEMENT PROFESSIONNEL VISANT À INTÉGRER LES TECHNOLOGIES DANS LEUR PRATIQUE: RÉFLEXIONS SUR MON EXPÉRIENCE

Ce texte est une réflexion autobiographique sur une de mes expériences pratiques. Des modèles de développement professionnel sont examinés sur la base de mon expérience sur le terrain auprès d’enseignants possédant des habiletés diverses. Je suggère que les recherches menées par des enseignants constituent un modèle de développement professionnel durable à long terme, puisque authentique pour l’individu et potentiellement transformateur. Le lecteur est invité à réfléchir aux manières dont les leaders technologiques peuvent maximiser le potentiel de classes branchées, en transformant la pratique enseignante.

Author Biography

Tom Fullerton, McGill University

TOM FULLERTON is a graduate student at McGill University in the Department of Integrated Studies in Education. He has worked as a classroom teacher, a Pedagogical Consultant, for the Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport and taught both undergraduate and graduate students at Concordia, McGill and Simon Fraser. His current research is in the area of teacher inquiry. Tom can be contacted at tomfullerton.mcgill@gmail.com

TOM FULLERTON est étudiant à la maîtrise à l’Université McGill, au sein du département d'études intégrées en sciences de l'éducation. Il a enseigné au secondaire et a occupé le poste de conseiller pédagogique pour le Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport. Il a également enseigné au premier et deuxième cycle à l’Université Concordia, l’Université McGill et l’Université Simon Fraser. Actuellement, il s’intéresse aux recherches menées par les enseignants. Il est possible de communiquer avec Tom à l’adresse suivante: tomfullerton.mcgill@gmail.com

Downloads

Published

2013-10-25

How to Cite

Fullerton, T. (2013). A REFLECTION ON MY EXPERIENCES ENGAGING TEACHERS IN PROFESSIONAL DEVELOPMENT ON THE INTEGRATION OF TECHNOLOGY INTO THEIR PRACTICE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 48(2). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/9023

Issue

Section

Notes from the Field