SOMETHING RESEMBLING HOPE: NOTES ON STRATEGIES FOR TEACHING CANADIAN SOCIAL JUSTICE LITERATURE

Authors

  • Amarou Yoder McGill University

Keywords:

Canadian Social Justice literature, teaching strategies

Abstract

Members of a large, cross-Canada research project on using Canadian social justice literature in the classroom share strategies that teachers are using to teach some of these texts. Strategies range from multi-media projects to song adaptations. Texts and strategies suitable for different grade-levels are represented, and cover a range of subjects, from residential schools to Canada’s history of segregation.

QUI RESSEMBLE À DE L’ESPOIR: NOTES SUR DES STRATÉGIES D’ENSEIGNEMENT DE LA LITTÉRATURE PORTANT SUR LA JUSTICE SOCIALE CANADIENNE

Des membres d’un vaste projet de recherche pancanadien étudiant l’utilisation en classe de textes portant sur la justice sociale au Canada partagent les stratégies mises de l’avant par des enseignants dans l’étude de tels textes. Ces stratégies relèvent autant du projet multimédia que de l’adaptation de chansons. Les textes et les stratégies présentés s’adressent à des groupes d’âges variés et couvrent un éventail de matières, des pensionnats autochtones à l’histoire de la ségrégation au Canada.

Author Biography

Amarou Yoder, McGill University

AMAROU YODER is a PhD student in the Department of Integrated Studies in Education at McGill University. Her research interests include curriculum studies, memories studies, and non-violence. She taught secondary language arts for eight years at an urban high school in Washington state.

AMAROU YODER est doctorante au département d’études intégrées en sciences de l’éducation de l’Université McGill. Ses projets de recherche ciblent l’étude des programmes, l’étude des souvenirs et la non-violence. Elle a enseigné l’anglais au secondaire pendant huit ans au sein d’une école secondaire en milieu urbain de l’état de Washington.

Downloads

Published

2013-10-25

How to Cite

Yoder, A. (2013). SOMETHING RESEMBLING HOPE: NOTES ON STRATEGIES FOR TEACHING CANADIAN SOCIAL JUSTICE LITERATURE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 48(2). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/9057

Issue

Section

Notes from the Field