Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Privacy Statement
Contact
Current
Advance Online Publication
Archives
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 51 No. 2 (2016)
Vol. 51 No. 2 (2016)
Published:
2016-11-25
Editorial
Volume 51 Number 2: Editorial / Éditorial
PDF (Français (Canada))
HTML
Articles
LANGUAGE OF INSTRUCTION AND ETHNIC DISPARITIES IN SCHOOL SUCCESS
Mahsa Bakhshaei, Theophano Georgiou, Marie Mc Andrew
PDF
HTML
LES EFFETS D’UN PROGRAMME D’ENTRAINEMENT LECTURE-MUSIQUE SUR LE DÉVELOPPEMENT DU VOCABULAIRE ET DE LA MORPHOSYNTAXE D’ÉLÈVES FRANCOPHONES DE 2e ANNÉE
Andrée Lessard, Jonathan Bolduc
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
LIEN ENTRE RÉEL ET VIRTUEL : ENSEIGNEMENT DE LA GÉOGRAPHIE ET CONSTRUCTION DE LA CONSCIENCE CITOYENNE
Diane Campeau
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
LA DIFFÉRENCIATION PÉDAGOGIQUE : REPRÉSENTATIONS ET PRATIQUES RAPPORTÉES D’ENSEIGNANTES DU PRIMAIRE
Mirela Moldoveanu, Naomi Grenier, Charles Steichen
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
ONLINE “iDENTITY” FORMATION AND THE HIGH SCHOOL THEATRE TRIP
John M. Richardson
PDF
HTML
LA CONTRIBUTION DES ENSEIGNANTS À LA PERTINENCE DE L’EDUCATION DE BASE EN AFRIQUE DE L’OUEST : LE CAS DU SENEGAL
Thibaut Lauwerier
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
SIMILARITIES AND DIFFERENCES IN RISK AND PROTECTIVE FACTORS IN TEACHER INDUCTION FOR PROSPECTIVE ELEMENTARY AND PHYSICAL AND HEALTH EDUCATION TEACHERS
Mylène Leroux, Charlotte Beaudoin, Johanne Grenier, Sylvain Turcotte, Marie-Claude Rivard
PDF
HTML
THE STRUGGLE FOR TEACHER PROFESSIONALISM IN A MANDATED LITERACY CURRICULUM
Marsha Costello, David Costello
PDF
HTML
LA RÉFLEXION ÉTHIQUE CHEZ DES ENSEIGNANTS DE L’ORDRE COLLÉGIAL : CE QUE LA RECHERCHE NOUS APPREND SUR LES TYPES DE NORMATIVITÉ EN JEU DANS LA DYNAMIQUE RÉFLEXIVE
Christiane Gohier, France Jutras, Luc Desautels, Philippe Chaubet
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
CONTEXTES DE FORMATION DES NOUVELLES DIRECTIONS D’ÉCOLE AU CANADA
Claire IsaBelle, Hélène Meunier, Andréanne Gélinas Proulx
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
Notes from the Field
EXPERIENCING LEADERSHIP LIKE A COACH
Nancy Matthews
PDF
HTML
ON KEEPING PUBLIC VISUAL FIELDNOTES AS REFLEXIVE ETHNOGRAPHIC PRACTICE
Casey Burkholder
PDF
HTML
The MJE Forum
DE LÉGENDES PÉDAGOGIQUES À LÉGENDES PSYCHOLOGIQUES : ANALYSE DES CRITIQUES DE N. BAILLARGEON ET DIDACTIQUE DES MATHÉMATIQUES
Gustavo Barallobres
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
COMMENT FAIRE DE LA PSEUDOSCIENCE AVEC DES DONNÉES RÉELLES : UNE CRITIQUE DES ARGUMENTS STATISTIQUES DE JOHN HATTIE DANS VISIBLE LEARNING PAR UN STATISTICIEN
Pierre-Jérôme Bergeron
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
LES DIX COMMANDEMENTS DU NOUVEL HOMO STATISTICUS
Sébastien Béland, Denis Cousineau, Nathalie Loye
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
L’EFFICACITÉ : UNE FINALITÉ DIGNE DE L’ÉDUCATION ?
Stéphanie Demers
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
Book Reviews
Book Review: ALAN EDMUNDS, JODI NICKEL, & KEN BADLEY. Educational Foundations in Canada.
Michael Holden
PDF
HTML
Critique de livre : DENIS JEFFREY (dir.). Laïcité et signes religieux à l’école.
Kamal Imikirene
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
Book Review: CLARE LAND. Decolonizing Solidarity: Dilemmas and Directions for Supporters of Indigenous Struggles.
Zuhra Abawi, Janelle Brady
PDF
HTML
Volume 51 Number 2: Cover
PDF
Volume 51 Number 2: Masthead
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission