Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Privacy Statement
Contact
Current
Advance Online Publication
Archives
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 54 No. 3 (2019)
Vol. 54 No. 3 (2019)
Published:
2020-05-12
Full Issue
PDF
Editorial
Volume 54 Number 3: Editorial
PDF
HTML
Articles
SHOAH, ÉMOTION ET MODES DE PENSÉE DE LYCÉENS
Stanislas Hommet
PDF (Français (Canada))
HTML
LE DÉVELOPPEMENT D’UNE COMPÉTENCE INTERCULTURELLE CHEZ DES ÉDUCATRICES EN MILIEU DE GARDE ÉDUCATIF PLURIETHNIQUE
Manon Boily, Mélissa Bissonnette
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
THE EFFECTS OF ANIMAL-ASSISTED ACTIVITIES (AAA) ON THE WELL-BEING OF MINORITY STUDENTS IN GERMANY
Laura Sokal, Anna Kahl
PDF
HTML
DISPOSITIFS DÉCLARÉS D’ENSEIGNEMENT DE LA LECTURE AU MOYEN DE LA LITTÉRATURE DE JEUNESSE EN CONTEXTE D’INCLUSION PÉDAGOGIQUE D’ÉLÈVES HDAA DU PREMIER CYCLE DU PRIMAIRE
Judith Beaulieu, Dupuis-Brouillette Marilyn, François Bowen, Caroline Levasseur, Isabelle Montésinos-Gelet, Marie Dupin de Saint-André
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
LA MOTIVATION SCOLAIRE ET SES THÉORIES ACTUELLES : UNE RECENSION THÉORIQUE
Catherine Fréchette-Simard, Isabelle Plante, Annie Dubeau, Stéphane Duchesne
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
GIVING VOICE TO OUR CORE FRENCH STUDENTS: IMPLICATIONS FOR ATTRITION AND THE DISCOURSE ON THE BENEFITS OF LEARNING FSL IN ONTARIO
Stephanie Arnott
PDF
HTML
INCREASING THE ENGLISH-LANGUAGE CONTENT ON FRANCOPHONE MINORITY SCHOOL BOARDS’ WEBSITES IN CANADA: A LONGITUDINAL STUDY (2008-2016) IN SUPPORT OF NON-FRENCHSPEAKING PARENTS AND GUARDIANS
Jules Rocque
PDF
HTML
L’APPRENTISSAGE EN FAMILLE : NOTE DE SYNTHÈSE
Marine Dumond
PDF (Français (Canada))
HTML
VALIDATION OF A TYPOLOGY OF NOVICE TEACHERS’ SUPPORT NEEDS AND COMPARATIVE ANALYSIS BASED ON SOCIODEMOGRAPHIC CHARACTERISTICS
Genevieve Carpentier, Joséphine Mukamurera, Mylène Leroux, Sawsen Lakhal
PDF
HTML
COMMENT LES CONCEPTIONS DE LA PLANIFICATION DES COURS D’ENSEIGNANTS DE LA FORMATION PROFESSIONNELLE EVOLUENT-ELLES ? UNE ANALYSE LEXICALE
Andréanne Gagné, Jean-Louis Berger
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
LE CONSEILLER PÉDAGOGIQUE EN TANT QU’AGENT DE CHANGEMENT : COMPÉTENCES ET LEADERSHIP TRANSFORMATIONNEL
Claude Lachaîne, Claire Duchesne
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
RELATIONS ENTRE DISCIPLINES SCOLAIRES ET « ÉDUCATIONS À » : PROPOSITION D’UN CADRE D’ANALYSE
Johanne Lebrun, Patrick Roy, Fatima Bousadra, Serge Franc
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
Notes from the Field
FINDING AUTHENTICITY THROUGH STORYTELLING: REFLECTIONS FROM A HIGH SCHOOL CLASSROOM
Joey Yung-Jun Liu
PDF
HTML
Book Reviews
Book Review: ERICKSON, M. Class War: The privatization of childhood. 2015.
Sam Traves
PDF
HTML
Book Review: ALBERO B., SIMONIAN S., ENEAU J. (Dir). Des humains et des machines. Hommage aux travaux d’une exploratrice. 2019.
Bruno Garnier
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
Volume 54 Number 3: Cover
PDF
Volume 54 Number 3: Masthead
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission