FINDING AUTHENTICITY THROUGH STORYTELLING: REFLECTIONS FROM A HIGH SCHOOL CLASSROOM

Authors

  • Joey Yung-Jun Liu Chapman University

Keywords:

story-telling narrative, authenticity, secondary school, teaching, poetry, spoken word, oral traditions, reflexive teaching

Abstract

This piece is an auto-biographical reflection on my year-long experience creating a new course called Oral Interpretations and Expressions. Teaching the course allowed me to find an authenticity and identity in my work, which had been eluding me as I conformed to administrative norms in education. Through the practice of story-telling in spoken word poetry, my students and I found healing and transformation. This note invites the reader to consider how story-telling might be used in their own teaching spaces to empower a deeper connection to authenticity within themselves and their students.

ACCÉDER À L’AUTHENTICITÉ PAR LA COMMUNICATION NARRATIVE : RÉFLEXIONS D’UNE CLASSE AU SECONDAIRE

Cet article expose les réflexions tirées de l’expérience vécue lors de la création d’un nouveau cours intitulé Oral Interpretations and Expressions. Enseigner ce cours m’a permis d’accéder à une forme d’authenticité et d’identité qui m’échappait dans ma vie professionnelle lorsque que je me conformais aux normes administratives en éducation. Grâce à la communication narrative sous la forme de poésie parlée, mes étudiants et moi avons découvert la guérison et la transformation. Cette note encourage le lecteur à évaluer de quelle manière la communication narrative peut être utilisée dans leur pratique enseignante pour permettre une connexion plus profonde à l’authenticité, en eux et chez leurs étudiants.

Author Biography

Joey Yung-Jun Liu, Chapman University

JOEY YUNG-JUN LIU is currently an English Learner coordinator and teacher in the Corona Norco district and a Ph.D. in Education student emphasizing in Culture and Curriculum Studies at Chapman University. Her areas of academic interest include decolonizing, place-based, and community-grown education, critical mothering, and oral and visual storytelling. She is currently working on her dissertation study, a participatory film created by and with community members of several decolonizing, place-based, “alternative-autonomous” learning places around the world. In speaking and writing, Joey often still joins her voice to those of her students in the Oral Expressions course, her fellow educator-learners, community-builders, movement-makers, and some of the best poets and human beings she knows. Together, they are passionate about sharing their learnings through speech, art, and poetry to encourage "others" towards collective radical healing and transformation for a more just and equitable future. joey.jun.liu@gmail.com

JOEY YUNG-JUN LIU est coordonnatrice des étudiants apprenant l’anglais et enseignante au sein du district Corona Norco. Elle est aussi doctorante en éducation à la Chapman University en études de la culture et des programmes. Ses recherches portent sur la décolonisation, l’éducation axée sur les lieux ou la communauté, les enjeux liés à la maternité, ainsi que la communication narrative sous des formes orales ou visuelles. À l’heure actuelle, l’auteure travaille sur son mémoire, un projet participatif de création de film par et avec des membres de diverses communautés ayant vécu la décolonisation, et appartenant à des lieux d’apprentissage alternatifs et autonomes situés un peu partout autour du monde. Par la communication orale ou écrite, Joey joint sa voix à celles de ses étudiants au sein du cours Oral Expressions, à celles de ses pairs enseignants-apprenants, ainsi qu’à celles de bâtisseurs communautaires, de créateurs de mouvements, et à certains des meilleurs poètes et êtres humains qu’elle connaît. Ils sont tous passionnés de partager leurs connaissances en recourant au discours, à l’art et à la poésie, et encouragent les « autres » à recourir à une guérison et à une transformation radicales et collectives pour créer un avenir plus juste et équitable. joey.jun.liu@gmail.com

Downloads

Published

2020-05-12

How to Cite

Liu, J. Y.-J. (2020). FINDING AUTHENTICITY THROUGH STORYTELLING: REFLECTIONS FROM A HIGH SCHOOL CLASSROOM. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 54(3). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/9685

Issue

Section

Notes from the Field