, Université de Sherbrooke, Canada
-
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 57 No. 1 (2022): Travail, Formation et Professionnalisation - Special Issue - Articles
Teachers’ conceptions regarding the professionalization of students in university health programs
Abstract PDF (Français (Canada)) Html (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 44 No. 2 (2009) - Articles
UN FORUM DE DISCUSSION ENTRE FORMATEURS DANS LE CADRE D'UN STAGE EN ENSEIGNEMENT
Abstract PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 45 No. 1 (2010) - Articles
DE LA DIVERSITÉ ÉTHNOCULTURELLE AU VIVRE ENSEMBLE: REPRÉSENTATIONS DE FUTURS ENSEIGNANTS DE L'APPROCHE MULTICULTURELLE EN ÉDUCATION
Abstract PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 46 No. 1 (2011) - Articles
AN ELEMENT OF PRACTICAL KNOWLEDGE IN EDUCATION: PROFESSIONAL ROUTINES
Abstract PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 47 No. 2 (2012) - Articles
ÉLARGIR LES PERSPECTIVES INTERCULTURELLES DES FUTURS ENSEIGNANTS
Abstract PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 46 No. 1 (2011) - Editorial
EDITORIAL / ÉDITORIAL: VOL. 46 NO. 1 WHEN ADULT EDUCATION INVITES ITSELF TO THE DEBATE ABOUT TEACHER DEVELOPMENT / QUAND LA FORMATION DES ADULTES S'INVITE AU DÉBAT SUR LA FORMATION DES MAÎTRES
Abstract PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 1 (2013) - Articles
L’APPRENTISSAGE DU VIVRE ENSEMBLE PAR LA PRATIQUE DU DIALOGUE PHILOSOPHIQUE EN CLASSE : PROPOS D’ADOLESCENTS
Abstract PDF (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 2 (2013) - Articles
PROFESSIONAL INTEGRATION OF IMMIGRANT TEACHERS IN THE SCHOOL SYSTEM: A LITERATURE REVIEW
Abstract PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 1 (2013) - Articles
« NOUS AUTRES AUSSI ON AIMERAIT ÇA GARDER NOTRE CULTURE » : LES ATTITUDES DES ÉLÈVES D’ORIGINE QUÉBÉCOISE ENVERS LES ÉLÈVES ISSUS DE L’IMMIGRATION
Abstract PDF (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 1 (2013) - Articles
VIVRE ENSEMBLE ET DIALOGUE : DU PROGRAMME QUÉBÉCOIS D’ÉTHIQUE ET CULTURE RELIGIEUSE À LA DÉLIBÉRATION DÉMOCRATIQUE
Abstract PDF (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 49 No. 1 (2014) - Articles
LES ÉTUDIANTS « SANS TÂCHE » D’ENSEIGNEMENT EN FORMATION À L’ENSEIGNEMENT PROFESSIONNEL : UN PHÉNOMÈNE NOUVEAU ET UNIQUE
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 49 No. 2 (2014) - Articles
STIMULER L’ÉVEIL À LA LECTURE ET À L’ÉCRITURE DES ENFANTS D’ÂGE PRÉSCOLAIRE : RÔLE DES BIBLIOTHÈQUES PUBLIQUES DANS LES COMMUNAUTÉS DÉFAVORISÉES
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 49 No. 2 (2014) - Articles
LES MODÈLES ET LA MODÉLISATION VUS PAR DES ENSEIGNANTS DE SCIENCES ET TECHNOLOGIES DU SECONDAIRE AU QUÉBEC
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 51 No. 2 (2016) - Articles
LIEN ENTRE RÉEL ET VIRTUEL : ENSEIGNEMENT DE LA GÉOGRAPHIE ET CONSTRUCTION DE LA CONSCIENCE CITOYENNE
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 50 No. 2/3 (2015) - Articles
HOLOCAUST EDUCATION IN QUEBEC: TEACHERS’ POSITIONING AND PRACTICES
Abstract PDF HTML -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 52 No. 2 (2017) - Articles
L’APPRENTISSAGE DE LA PENSÉE HISTORIQUE : ATTRIBUTIONS ENSEIGNANTES EN CONTEXTE DE PRATIQUE
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 52 No. 3 (2017) - Articles
SELF-STUDY EN CONTEXTE DE SUPERVISION DE STAGE À DISTANCE : PRÉSENCE AU SEIN D’UNE COMMUNAUTÉ D’APPRENTISSAGE EN LIGNE À L’AIDE D’UN BLOGUE RÉFLEXIF
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 54 No. 3 (2019) - Articles
COMMENT LES CONCEPTIONS DE LA PLANIFICATION DES COURS D’ENSEIGNANTS DE LA FORMATION PROFESSIONNELLE EVOLUENT-ELLES ? UNE ANALYSE LEXICALE
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 54 No. 3 (2019) - Articles
RELATIONS ENTRE DISCIPLINES SCOLAIRES ET « ÉDUCATIONS À » : PROPOSITION D’UN CADRE D’ANALYSE
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 54 No. 1 (2019) - Articles
SATISFACTION DES ENSEIGNANTS-RESSOURCES À L’ÉGARD DES RÔLES ET DES FONCTIONS POUR SOUTENIR LA RÉUSSITE DES ÉLÈVES À RISQUE, EN DIFFICULTÉ D’ADAPTATION OU D’APPRENTISSAGE
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 54 No. 3 (2019) - Articles
VALIDATION OF A TYPOLOGY OF NOVICE TEACHERS’ SUPPORT NEEDS AND COMPARATIVE ANALYSIS BASED ON SOCIODEMOGRAPHIC CHARACTERISTICS
Abstract PDF HTML -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 57 No. 3 (2022) - Articles
Prediction of high school dropout based on students’ perceptions of their home and classroom environments
Abstract PDF (Français (Canada)) Html (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 2 (2020) - Articles
SCHOOL DROPOUT: CAN THE STUDENT-TEACHER RELATIONSHIP WIN OUT OVER IQ?
Abstract PDF HTML -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 57 No. 2 (2022) - Articles
Validation of the French version of the student engagement instrument
Abstract PDF HTML -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 56 No. 1 (2021) - Articles
The Transfer Of Learning Induced By The Extracurricular Digital Uses Of Adolescents To The School Context: A Literature Review On Learning French As A First Language
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 56 No. 1 (2021) - Articles
Bioecological Analysis Of Teaching Trainees’ Difficulties And Professional Development
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 57 No. 2 (2022) - Articles
Class-wide behaviour management practices reported by pre-and elementary school teachers: Relations with individual and contextual characteristics
Abstract PDF HTML -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 2 (2020) - Articles
COLLECTIVE ACCOMPANIMENT AS PER THE REFLEXIVITY APPROACH ON-IN-FOR PRACTICE EXPERIENCED BY THREE TYPES OF ACTORS
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 51 No. 2 (2016) - Articles
LA RÉFLEXION ÉTHIQUE CHEZ DES ENSEIGNANTS DE L’ORDRE COLLÉGIAL : CE QUE LA RECHERCHE NOUS APPREND SUR LES TYPES DE NORMATIVITÉ EN JEU DANS LA DYNAMIQUE RÉFLEXIVE
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 54 No. 3 (2019) - Articles
DISPOSITIFS DÉCLARÉS D’ENSEIGNEMENT DE LA LECTURE AU MOYEN DE LA LITTÉRATURE DE JEUNESSE EN CONTEXTE D’INCLUSION PÉDAGOGIQUE D’ÉLÈVES HDAA DU PREMIER CYCLE DU PRIMAIRE
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 53 No. 1 (2018) - Notes from the Field
APPORT D’UNE APPROCHE ETHNOGRAPHIQUE DANS L’ÉTUDE DE LA RÉUSSITE SCOLAIRE EN MILIEU SOCIOÉCONOMIQUE DÉFAVORISÉ : LE CAS D’ÉLÉVES HAITIENS PERFORMANTS AU SECONDAIRE
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 57 No. 3 (2022) - Articles
Collaborative team assessment of secondary school learning
Abstract PDF (Français (Canada)) Html (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 49 No. 2 (2014) - Articles
LES DÉFIS DE LA FORMATION INITIALE DES ENSEIGNANTS DU PRIMAIRE EN MILIEU À RISQUE
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 2 (2013) - Articles
DISCUSSING VIRTUAL TOOLS THAT SIMULATE PROBABILITIES: WHAT ARE THE MIDDLE SCHOOL TEACHERS’ CONCERNS?
Abstract PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 55 No. 1 (2020) - Special Issue - Articles
IMPACT DE LA FORMATION ET DE L’ACCOMPAGNEMENT PÉDAGOGIQUE DESTINÉS AUX NOUVEAUX PROFESSEURS D’UNIVERSITÉ SUR LEUR TÂCHE RÉELLE : COMPARAISON INTERNATIONALE (CANADA–FRANCE)
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML