Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Privacy Statement
Contact
Current
Advance Online Publication
Archives
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 52 No. 2 (2017)
Vol. 52 No. 2 (2017)
Published:
2018-03-18
Editorial
Volume 52 Number 2: Éditorial / Editorial
PDF
HTML
Articles
LA RÉÉCRITURE POUR DÉVELOPPER UNE POSTURE D’AUTEUR CHEZ LES ÉLÈVES
Vanessa Boily, Marie-Christine Beaudry
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
L’ANALYSE DES FILMS FREEDOM WRITERS, PRECIOUS ET DETACHMENT À PARTIR DE LA PÉDAGOGIE DE LA LIBÉRATION
Marcos Godoi, Christiane Caneva, Renata Lopes Jaguaribe Pontes
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
LE TRAVAIL DE NATURE IDENTITAIRE D’ACTEURS DU MILIEU PRÉSCOLAIRE ET PRIMAIRE EN CONTEXTE DE FORMATION CONTINUE : UN PROCESSUS DE MISE EN CONSCIENCE DE SOI ET DE PRODUCTION DE SENS
Karine Rondeau
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
WRITING INSTRUCTION IN CANADIAN PRESCHOOL-PRIMARY GRADES: A LITERATURE REVIEW
Denise H. Heppner
PDF
HTML
TEACHERS’ SUPPORT AND PUPILS’ WRITING STRATEGIES IN A NETWORKED ELEMENTARY-SCHOOL LEARNING ENVIRONMENT INTEGRATING A BLOG
Pascale Thériault, Stéphane Allaire, Vincent Gagnon
PDF
HTML
UNTANGLING BINARIES: WHERE CANADA SITS IN THE “21st CENTURY DEBATE”
Tiffany L. Gallagher, Jennifer Rowsell
PDF
HTML
DES HISTOIRES DU PASSÉ : LE FÉMINISME DANS LES MANUELS D’HISTOIRE ET D’ÉDUCATION À LA CITOYENNETÉ SELON DES ÉLÈVES QUÉBÉCOIS DE QUATRIÈME SECONDAIRE
Marie-Hélène Brunet
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
L’APPROCHE CULTURELLE ET LA RÉALITÉ SOCIALE « CULTURE ET MOUVEMENTS DE PENSÉE » : UNE ANALYSE DE CONTENU
Olivier Lemieux
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
ASSASSIN’S CREED : SYNTHÈSE DES ÉCRITS ET IMPLICATIONS POUR L’ENSEIGNEMENT DE L’HISTOIRE
Alexandre Joly-Lavoie
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
L’APPRENTISSAGE DE LA PENSÉE HISTORIQUE : ATTRIBUTIONS ENSEIGNANTES EN CONTEXTE DE PRATIQUE
Daniel Moreau
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
LA GESTION AXÉE SUR LES RÉSULTATS EN ÉDUCATION : ESQUISSE D’UN CADRE CONCEPTUEL ADAPTÉ AU DOMAINE SCOLAIRE
Mamadou Vieux Lamine Sané
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
IMMIGRANT YOUTH IN CANADIAN HEALTH PROMOTING SCHOOLS: A LITERATURE REVIEW
Lawrence Nyika, Charmaine McPherson, Anne Murray-Orr
PDF
HTML
Notes from the Field
USING RESTORATIVE PRACTICES TO TEACH AND UPHOLD DIGNITY IN AN AMERICAN SCHOOL DISTRICT
Anna Jane High
PDF
HTML
The MJE Forum
Le forum RSÉM : DANIEL BARIL et NORMAND BAILLARGEON (dir.). La face cachée du cours Éthique et culture religieuse. (2016). et GEORGES LEROUX. Différence et liberté : enjeux actuels de l’éducation au pluralisme. (2016).
Mireille Estivalèzes
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
The MJE Forum: GEORGES LEROUX. Différence et liberté : enjeux actuels de l’éducation au pluralisme. (2016).
Bruce Maxwell
PDF
HTML
Book Reviews
Critique de livre : TERRY WOTHERSPOON. The Sociology of Education in Canada. Critical Perspectives. (2014).
Dominic Leblanc
PDF (Français (Canada))
HTML (Français (Canada))
Book Review: FAREED ZAKARIA. In Defense of a Liberal Education. (2015).
Bruce Moghtader
PDF
HTML
Book Review: JENNY PARKES (Ed.). Gender violence in poverty contexts: The educational challenge. (2015).
Catherine Vanner
PDF
HTML
52-2 Masthead
PDF
52-2 Cover
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission