IMMIGRANT YOUTH IN CANADIAN HEALTH PROMOTING SCHOOLS: A LITERATURE REVIEW
Keywords:
health promotion, migration, education, qualitative research, CanadaAbstract
In this essay, we review empirical, theoretical, and substantial grey literature in relation to immigrant youth and health promoting schools (HPS). We examine the health promotion concept to consider how it may inform the HPS model. Using Canada as an example, we examine current immigrant youth demographics and define several key terms including immigrant, youth, and health. Our review highlights important knowledge gaps related to the role of education and migration as antecedents to immigrant youth health and wellbeing as well as qualitative and educational research approaches. We conclude by providing recommendations for future immigrant youth research in the context of HPS.
JEUNES IMMIGRANTS AU SEIN DES ÉCOLES AXÉES SUR LA PROMOTION DE LA SANTÉ AU CANADA : UNE REVUE DES ÉCRITS
Cet article explore la documentation empirique, théorique ainsi que la littérature grise traitant des jeunes immigrants et des écoles axées sur la promotion de la santé. Nous y faisons l’examen du concept de promotion de la santé et la manière dont celui-ci peut façonner le contexte de ces écoles. En utilisant le Canada comme exemple, nous examinons les tendances démographiques actuelles chez la jeunesse immigrante. Nous définissons également plusieurs termes-clés tels qu’immigrant, jeunesse et santé. Notre étude met en lumière d’importants fossés cognitifs en lien avec le rôle de l’éducation et la migration comme préalables à la santé et au bien-être des jeunes immigrants. Celle-ci aborde aussi des approches qualitatives et éducationnelles. Nous terminons en formulant des suggestions de pistes de recherches concernant la recherche sur les jeunes immigrants dans le contexte des écoles axées sur la promotion de la santé.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca