ASSASSIN’S CREED : SYNTHÈSE DES ÉCRITS ET IMPLICATIONS POUR L’ENSEIGNEMENT DE L’HISTOIRE
Keywords:
Assassin’s Creed, agency, collective memory, depiction of the past, historical thinking, history teachingAbstract
Assassin’s Creed est très populaire auprès des joueurs, mais retient peu l’attention des didacticiens. Pour nous éclairer sur le potentiel didactique de cette série, nous avons recensé des écrits en anglais et en français. Cela a permis d’identifier 22 articles. L’analyse des textes révèle que Assassin’s Creed présente le changement historique comme le fait de grands hommes. De plus, la représentation du passé, bien qu’appuyée sur une recherche documentaire rigoureuse, se conforme aux attentes des joueurs et aux besoins en termes de jouabilité. Ces résultats nous amènent à repenser la manière d’intégrer Assassin’s Creed dans un cadre scolaire.
ASSASSIN’S CREED: A LITERATURE REVIEW AND IMPLICATIONS FOR HISTORY TEACHING
Assassin’s Creed is very popular among gamers but doesn’t garner much interest from didacticians. To see if the series has any potential from a teaching perspective, we reviewed the literature in French and English, allowing us to identify 22 articles. The analysis reveals that Assassin’s Creed presents historical change as the feat of great men. Furthermore, the depiction of the past, while rigorously researched, remains tailored to the expectations of players and needs in terms of gameplay. These results make us rethink the role of Assassin’s Creed in a school setting.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca