UN FORUM DE DISCUSSION ENTRE FORMATEURS DANS LE CADRE D'UN STAGE EN ENSEIGNEMENT
Keywords:
forum de discussion, accompagnement de stagiaires, formation initiale en enseignement, enseignants associés, concertation, réflexivitéAbstract
RÉSUMÉ. Cet article présente l’expérimentation d’un forum de discussion asynchrone avec des formateurs de stagiaires. Des enseignants associés et des superviseurs, dans le contexte de la réforme de la formation initiale à l’enseignement au secondaire, ont échangé sur l’accompagnement pendant la durée d’un stage en vue de contribuer à l’harmonisation de leurs interventions. Le discours des participants fait ressortir une expérience positive au regard de la construction de connaissances, en particulier, pour les nouveaux enseignants associés.
DISCUSSION FORUM: SYNCHRONISING MENTORSHIP WITH TEACHERS IN TRAINING
ABSTRACT. This article describes an experiment using online asynchronous discussion among student-teacher educators. In the context of Quebec’s reform of teacher education at the secondary level, cooperating teachers and uiversity-based supervisors used online communication to provide consistent feedback. The results offer evidence of a positive learning experience, especially for new cooperating teachers.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca