, Université Laval, Canada
-
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 57 No. 3 (2022) - Articles
Does the individualized education plan influence parent involvement with pupils experiencing difficulties? A comparative study based on parents’ perspectives
Abstract PDF (Français (Canada)) Html (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Advance Online Publication - Articles
Nature-based education. A rampart of quality interactions in early childhood centers in times of pandemic
Abstract PDF (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 43 No. 1 (2008) - Articles
Évolution des styles d'intervention des parents en situation de lecture avec leur enfant
Abstract PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 44 No. 3 (2009) - Articles
QUAND LA RECHERCHE EN ÉDUCATION AUX SCIENCES SE PROPOSE D’EXAMINER LE POINT DE VUE D’ÉTUDIANTS SUR LES RÔLES ET CAPACITÉS DES ACTEURS SOCIAUX CONCERNÉS PAR LES CONTROVERSES SOCIOTECHNIQUES
Abstract Untitled () PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 46 No. 2 (2011) - Articles
L’ENTREPRENEURIAT EN MILIEU SCOLAIRE : DE QUOI S’AGIT-IL?
Abstract PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 2 (2013) - Articles
CLASSROOM BEHAVIOUR MANAGEMENT: THE EFFECTS OF IN-SERVICE TRAINING ON ELEMENTARY TEACHERS’ SELF-EFFICACY BELIEFS
Abstract PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 52 No. 2 (2017) - Articles
L’APPROCHE CULTURELLE ET LA RÉALITÉ SOCIALE « CULTURE ET MOUVEMENTS DE PENSÉE » : UNE ANALYSE DE CONTENU
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 53 No. 1 (2018) - Articles
QUELS SONT LES LIENS ENTRE L’IMPLICATION PARENTALE, LES CONDITIONS SOCIOÉCONOMIQUES DE LA FAMILLE ET LA RÉUSSITE SCOLAIRE? : UNE SYNTHÈSE DES CONNAISSANCES
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 52 No. 3 (2017) - Articles
REVUE DES ÉCRITS SYSTÉMATIQUE DES INTERACTIONS ENSEIGNANT-ÉLÈVES AYANT UN EFFET NÉGATIF SUR LES JEUNES
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 53 No. 3 (2018) - Articles
COÉLABORATION DE CONNAISSANCES SUR LES FACTEURS D’ENGAGEMENT À UNE COMMUNAUTÉ DE PRATIQUE POUR LE DP (CODP)
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 57 No. 3 (2022) - Articles
Testing an interactionist model of explicit teaching of writing strategies
Abstract PDF (Français (Canada)) Html (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 57 No. 3 (2022) - Articles
Organizational performance: The role of teachers’ sense of self efficacy
Abstract PDF (Français (Canada)) Html (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 56 No. 2/3 (2021) - Articles
Niveaux d'engagement de l'enfant dans ses interactions avec son enseignant·e et ses pairs selon les contextes de classe à l'éducation préscolaire 5 ans
Abstract HTML (Français (Canada)) PDF (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 43 No. 3 (2008) - Articles
What Is The Meaning of the Integration of the Cultural Dimension into Schools, According to the Official Discourse of the Province of Québec?
Abstract PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 42 No. 3 (2007) - Articles
L’ÉCOLE PUBLIQUE GÉNÉRALISTE EST-ELLE EN TRAIN DE VOIR SA VOCATION TRANSFORMÉE ? / IS THE GENERAL PUBLIC SCHOOL ABOUT TO SEE ITS FUTURE CHANGED?
Abstract PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 44 No. 3 (2009) - Articles
L’ÉCHAFAUDAGE DU DISCOURS COLLABORATIF EN LIGNE D’ENSEIGNANTS DANS UN CONTEXTE DE DÉVELOPPEMENT PROFESSIONNEL FORMEL
Abstract PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 51 No. 2 (2016) - Articles
LES EFFETS D’UN PROGRAMME D’ENTRAINEMENT LECTURE-MUSIQUE SUR LE DÉVELOPPEMENT DU VOCABULAIRE ET DE LA MORPHOSYNTAXE D’ÉLÈVES FRANCOPHONES DE 2e ANNÉE
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 54 No. 1 (2019) - Articles
SATISFACTION DES ENSEIGNANTS-RESSOURCES À L’ÉGARD DES RÔLES ET DES FONCTIONS POUR SOUTENIR LA RÉUSSITE DES ÉLÈVES À RISQUE, EN DIFFICULTÉ D’ADAPTATION OU D’APPRENTISSAGE
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 57 No. 3 (2022) - Articles
Teachers’ classroom management practices: Perceived effectiveness by students with behavioural difficulties
Abstract PDF (Français (Canada)) Html (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 57 No. 1 (2022): Travail, Formation et Professionnalisation - Special Issue - Articles
Teachers’ conceptions regarding the professionalization of students in university health programs
Abstract PDF (Français (Canada)) Html (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 45 No. 1 (2010) - Articles
L'ACCÈS À UN EMPLOI PERMANENT APRÈS L'OBTENTION D'UN DIPLÔME D'ÉTUDES POSTSECONDAIRES AU CANADA: LE CAPITAL SOCIAL IMPORTE-T-IL?
Abstract PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 54 No. 3 (2019) - Articles
DISPOSITIFS DÉCLARÉS D’ENSEIGNEMENT DE LA LECTURE AU MOYEN DE LA LITTÉRATURE DE JEUNESSE EN CONTEXTE D’INCLUSION PÉDAGOGIQUE D’ÉLÈVES HDAA DU PREMIER CYCLE DU PRIMAIRE
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 54 No. 3 (2019) - Articles
LA MOTIVATION SCOLAIRE ET SES THÉORIES ACTUELLES : UNE RECENSION THÉORIQUE
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 57 No. 3 (2022) - Articles
Intercultural intervention in the health and social care sectors: How to train students
Abstract PDF (Français (Canada)) Html (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 57 No. 2 (2022) - Articles
Class-wide behaviour management practices reported by pre-and elementary school teachers: Relations with individual and contextual characteristics
Abstract PDF HTML