Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Privacy Statement
Contact
Current
Advance Online Publication
Archives
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 56 No. 2/3 (2021)
Vol. 56 No. 2/3 (2021)
Published:
2023-07-12
Full Issue
PDF
Editorial
Volume 56 2/3 Editorial
HTML
PDF
Articles
Postsecondary Inuit Students From Nunavut Pathways: When Students’ Satisfaction Meets Language Discrimination
Thierry Rodon, Jean-Luc Ratel, Pamela Hakongak Gross, Francis Lévesque, Maatalii Okalik
HTML
PDF
Being Prepared: Prospective Teachers' Expectations of Addressing Indigenous Students' Needs in a Critical Literacy Framework
Lorenzo Cherubini
HTML
PDF
Coéducation des membres de la société d'accueil et des enfants nouveaux arrivants à la reconnaissance réciproque
Geneviève Lessard, Stéphanie Demers, Carole Fleuret, Catherine Nadon
HTML (Français (Canada))
PDF (Français (Canada))
À la rencontre de l'autre : l'apport pédagogique d'un jumelage interculturel ponctuel dans un programme communautaire pendant la formation initiale des enseignants
Jrène Rahm, Alyssa Turpin-Samson, Aïda Berberovic
PDF (Français (Canada))
Html (Français (Canada))
Prévention de la radicalisation violente en milieu scolaire : l'impact de la pièce de théâtre qui a tué Freebird?
Geneviève Audet, Diana Miconi, Aude Rousseau-Rizzi, Cécile Rousseau
HTML (Français (Canada))
PDF (Français (Canada))
Teachers’ Professional Learning in the Context of Implementing Project Based Learning in a Secondary School
Awneet Sivia, Vandy Britton
HTML
PDF
Quelle est la compétence émotionnelle d'étudiants qui s'initient à la pratique de l'enseignement au secondaire?
Martine De Grandpré, Geneviève Messier
HTML (Français (Canada))
PDF (Français (Canada))
La compétence scripturale : une revue de littérature pour actualiser sa modélisation didactique
François Vincent
PDF (Français (Canada))
Html (Français (Canada))
Regards croisés sur les pratiques de différenciation pédagogique favorisant l'inclusion scolaire des élèves doués au primaire
Claire Baudry, Massé Line, Claudia Verret, Jeanne Lagacé-Leblanc, Véronique Primeau, Isabelle Martineau-Crète, Caroline Couture, Marie-France Nadeau, Jean-Yves Bégin
HTML (Français (Canada))
PDF (Français (Canada))
Students’ Understanding of Student Well-Being: A Case Study
Thomas Falkenberg, Grace Ukasoanya, Heather Krepski
HTML
PDF
L’appropriation des principes de flexibilité de la pédagogie universelle : une étude de cas en contexte universitaire Québécois
Marie-Elaine Desmarais, Nadia Rousseau, Brigitte Stanke
HTML (Français (Canada))
PDF (Français (Canada))
Bringing to light a pedagogical heritage: an ergo-didactic approach
Angelika Güsewell, Rym Vivien, Pascal Terrien
HTML
PDF
Niveaux d'engagement de l'enfant dans ses interactions avec son enseignant·e et ses pairs selon les contextes de classe à l'éducation préscolaire 5 ans
Nathalie Breton, Caroline Bouchard, Jeffrey Henry
HTML (Français (Canada))
PDF (Français (Canada))
Digital technology in the early years: A reflection
Laura Teichert, Munizah Salman
HTML
PDF
Notes from the Field
Letra : A Teacher Training Program Based on the Adoption of Different Roles
Stéphane Colognesi, Silvia Lucchini
HTML
PDF
Back to school during the COVID-19 pandemic: Mitigating risks while promoting individual and community well-being among children and adolescents at school re-entry.
Cindy Ngov, Diana Miconi, Garine Papazian-Zohrabian, Cécile Rousseau
HTML
PDF
Book Reviews
A Review of Teaching Gender and Sexuality at School: Letters to Teachers by Tara Goldstein
Nicole Ellen Trottier
HTML
PDF
Potlatch as Pedagogy Review
Sandra Deer
HTML
PDF
Volume 56 2/3: Cover
PDF
Volume 56 2/3: Masthead
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission