Éthier, Marc-André
-
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 42 No. 3 (2007) - Articles
ÉDUQUER À LA CITOYENNETÉ DÉLIBÉRATIVE : LE DÉFI D’EXERCER UN LEADERSHIP SOCIOPOLITIQUE POUR RECTIFIER LES INÉGALITÉS À L’ÉCOLE ET EN DÉMOCRATIE / RECTIFYING INEQUALITIES IN SCHOOL AND IMPROVING DEMOCRACY THROUGH DELIBERATIVE CITIZENSHIP ...
Abstract PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 49 No. 2 (2014) - Editorial
Éditorial / Editorial : Vol. 49 No. 2
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 51 No. 2 (2016) - Editorial
Volume 51 Number 2: Editorial / Éditorial
Abstract PDF (Français (Canada)) HTML -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 52 No. 1 (2017) - Editorial
Volume 52 Numéro 1: Éditorial / Editorial
Abstract PDF HTML -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 52 No. 2 (2017) - Editorial
Volume 52 Number 2: Éditorial / Editorial
Abstract PDF HTML -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 58 No. 1 (2023/24) - Special Issue - Articles
History at school, two steps back or one step forward? The nature of historical thinking and the didactic approach to diversity in citizenship education
Abstract PDF (Français (Canada)) Html (Français (Canada)) -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 51 No. 1 (2016) - Editorial
Volume 51 Number 1: Editorial / Éditorial
Abstract PDF HTML -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 48 No. 2 (2013) - Editorial
Editorial / Éditorial : Vol. 48 No. 2
Abstract PDF -
McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill Vol. 49 No. 1 (2014) - Editorial
Editorial / Éditorial : Vol. 49 No. 1
Abstract PDF HTML