Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
À propos
À propos de cette revue
Comité éditorial
Soumissions
Déclaration de confidentialité
Coordonnées
Numéro courant
Prépublication en ligne
Archives
Annonces
Rechercher
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
Vol. 31 No. 002 (1996)
Vol. 31 No. 002 (1996)
Publié-e:
1996-04-01
Éditorial
EDITORIAL / ÉDITORIALE: VOL. 31, NO. 2. COOPERATIVE EDITING
PDF (English)
Articles
MULTIPLE INTELLIGENCES: PROFILING DOMINANT INTELLIGENCES OF GRADE EIGHT STUDENTS
Clifford Morris, Raymond Leblanc
PDF (English)
This Publication is Available in Microform
PDF (English)
ÉVALUATION DE LA MISE EN OEUVRE D'UNE INTERVENTION DE MENTORAT POUR PRÉVENIR L'ABANDON SCOLAIRE: LE PROGRAMME "PROMÉTHÉE"
Manon Théorêt
PDF (English)
STUDENT TEAM LEARNING IN MUSIC INSTRUCTION: RESTRUCTURING THE TRADITIONAL TASK-INCENTIVE SYSTEM
Bernard W. Andrews
PDF (English)
ADAPTING TO EXTERNAL ENVIRONMENTAL CONSTRAINTS: CLASSROOM TEACHERS' STRATEGIES
Y.L. Jack Lam
PDF (English)
Report from the Field: SETTING STANDARDS FOR A PROVINCIAL LITERACY ASSESSMENT IN SASKATCHEWAN: PREMISES AND PROCEDURES
Darryl Hunter, Trevor Gambell
PDF (English)
Comptes-rendus
REDEFINING MULTICULTURAL EDUCATION (Author: Ratna Ghosh)
Douglas Ray
PDF (English)
AN INTRODUCTION TO CLASSROOM OBSERVATION (Author: E.C. Wragg)
Jon G. Bradley
PDF (English)
LEADERSHIP FOR THE SCHOOLHOUSE: HOW IS IT DIFFERENT? WHY IS IT IMPORTANT? (Author: Thomas J. Sergiovanni)
Anastasios Karagiannis
PDF (English)
BOOKS RECEIVED
PDF (English)
Volume 31, Number 2: Author Guidelines / Directives aux auteurs, Back Cover
PDF (English)
Volume 31, Number 2: Front Cover
PDF (English)
Volume 31, Number 2: Invitation to Readers
PDF (English)
Volume 31, Number 2: Order Form
PDF (English)
Volume 31, Number 2: Review Board
PDF (English)
Volume 31, Number 2: Editorial Staff
PDF (English)
Volume 31, Number 2: McGill Journal of Education
PDF (English)
Volume 31, Number 2: Table of Contents
PDF (English)
Langue
English
Français (Canada)
Renseignements
Pour les lecteurs-trices
Pour les auteurs-es
Pour les bibliothécaires
Faire une soumission
Faire une soumission