ADAPTING TO EXTERNAL ENVIRONMENTAL CONSTRAINTS: CLASSROOM TEACHERS' STRATEGIES
Abstract
ABSTRACT. To assess the cunent status of external constraints on teachers and the types of adaptation strategies they utilize, the researcher approached eight teachers, two from each division, teaching elementary and secondary schools in four school divisions located in metropolitan, urban, rural, and northern areas in a western prairie province of Canada. In-depth interviews and questionnaires revealed that these teachers experienced a high level of stress associated with external constraints arising from political, economic, social, and cultural sectors. While the coping strategies adopted by the sampled teachers suggested that they had not compromised their efforts at a time of high external constraints, there were troublesome signs denoting some erosion in their belief of general efficacy. The dissonance between the current emphasis on decentralization and their actual feelings of powerlessness seemed to pinpoint a disturbing area in the present effort of improving school performance. RÉSUMÉ. Pour évaluer l'état actuel des contraintes extérieures qui s'exercent sur les professeurs et les types de stratégies d'adaptation qu'ils utilisent, le chercheur s'est adressé à huit enseignants, deux de chaque division, qui enseignent au primaire et au secondaire dans quatre commissions scolaires situées en secteur métropolitain, urbain, rural et nordique d'une province des prairies de l'Ouest du Canada. Les entrevues et les questionnaires ont révélé que ces enseignants éprouvent un fort niveau de stress se rattachant à des contraintes extérieures d'origine politique, économique, sociale, et culturelle. Même si les stratégies d'adaptation adoptées par les professeurs échantillonnés incitent à croire qu'ils n'ont pas compromis leurs efforts à une époque de fortes contraintes extérieures, on a noté des signes troublants dénotant une certaine érosion de leur croyance dans l'efficacité genérale. La dissonance entre l'importance actuelle attachée à la décentralisation et leurs sentiments actuels d'impuissance semble souligner un élément inquiétant dans les efforts actuellement déployés pour améliorer le rendement scolaire.Downloads
Published
1996-04-01
How to Cite
Lam, Y. J. (1996). ADAPTING TO EXTERNAL ENVIRONMENTAL CONSTRAINTS: CLASSROOM TEACHERS’ STRATEGIES. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 31(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8299
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca