Report from the Field: SETTING STANDARDS FOR A PROVINCIAL LITERACY ASSESSMENT IN SASKATCHEWAN: PREMISES AND PROCEDURES

Authors

  • Darryl Hunter Saskatchewan Education, Training and Employment
  • Trevor Gambell University of Saskatchewan

Abstract

ABSTRACT. As pressures for public accountability mount, and large scale assessment programs multiply across Canada, questions arise about who and how educational standards may he determined assume importance. National and provincial standards are now heing or are about to be defined. This article discusses the assumptions and considerations involved when choosing a standards-setting model for the Saskatchewan provincial assessment program, describes the actual procedure employed, and identifies some of the technical, legal, and reporting issues involved in standards-setting. RÉSUMÉ. À mesure que les pressions de responsabilisation publique augmentent et que les programmes d'évaluation à grande échelle se multiplient au Canada, on commence à élaborer des questions sur qui établit les attentes éducatives et comment. Les auteurs de cet article analysent les hypothèses et les paramètres qui entrent en jeu dans le choix d'un modèle d'établissement des attentes pour le programme d'évaluation de la Saskatchewan; ils décrivent les modalités utilisées et précise certains des problèmes techniques et juridiques que pose l'établissement des attentes.

Author Biographies

Darryl Hunter, Saskatchewan Education, Training and Employment

DARRYL HUNTER is Director of Assessment and Evaluation, Saskatchewan Education, Training and Employment. DARRYL HUNTER est directeur des mesures d'évaluation au ministère de l'éducation, de la Formation et de l'Emploi de la Saskatchewan.

Trevor Gambell, University of Saskatchewan

TREVOR GAMBELL is Professor and Graduate Chair, Department of Curriculum Studies, College of Education, University of Saskatchewan. TREVOR GAMBELL est professeur et directeur des études supérieures au département d'études sur les programmes d'études, Collège des sciences de l'éduuation, Université de la Saskatchewan.

Downloads

Published

1996-04-01

How to Cite

Hunter, D., & Gambell, T. (1996). Report from the Field: SETTING STANDARDS FOR A PROVINCIAL LITERACY ASSESSMENT IN SASKATCHEWAN: PREMISES AND PROCEDURES. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 31(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8300

Issue

Section

Articles