A VIEW OF PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITIES THROUGH THREE FRAMES: LEADERSHIP, ORGANIZATION, AND CULTURE

Auteurs-es

  • Carol A Mullen The University of North Carolina at Greensboro
  • Dale H Schunk The University of North Carolina at Greensboro

Mots-clés :

professional learning communities, mentorship, leadership, organization, culture, learning

Résumé

ABSTRACT. In this discussion of professional learning communities (PLCs) in North American public schools, we examine three theoretical frames – leadership, organization, and culture. Issues related to learning are infused throughout our presentation of the frames. Based on our analysis of the current literature on this topic, PLCs offer a promising tool for system-wide change and collaborative mentorship in public schools. Implications for collaborative mentorship within PLCs are uncovered in relation to the professional learning of teachers and leaders and their community development. We dovetail the literature on learning, learning communities, and mentoring in order to identify such expanded possibilities for school teams that are supported by practical examples of change.

 

UN REGARD SUR LES COMMUNAUTÉS D'APPRENTISSAGES PROFESSIONNELLES À TRAVERS TROIS CADRES CONTEXTUELS: LE LEADERSHIP, L'ORGANISATION ET LA CULTURE

 

RÉSUMÉ. Au sein de cette discussion sur les communautés d’apprentissages professionnelles (CAPs) dans les écoles publiques nord-américaines, nous faisons l’examen du phénomène via trois cadres théoriques – le leadership, l’organisation et la culture. Les problématiques reliées à l’apprentissage sont également introduites à travers les mêmes cadres. Suite à notre analyse de la littérature courante sur le sujet, les CAPs semblent un outil prometteur pour faciliter des changements systémiques étendus et des initiatives de mentorats collaboratifs dans les écoles publiques. Les tenants et aboutissants du mentorat collaboratifs sont dévoilés en mettant en évidence leurs liens avec les apprentissages professionnels des enseignants et des leaders en regard du développement de leur communauté. Ce faisant, nous combinons la littérature sur l’apprentissage, les communautés d’apprentissages et le mentorat afin d’identifier de nouvelles possibilités pour les équipes-écoles qui sont appuyées par des expériences pratiques de changement.

Bibliographies de l'auteur-e

Carol A Mullen, The University of North Carolina at Greensboro

Chair and Professor, Educational Leadership & Cultural Foundations, The University of North Carolina at Greensboro, USA

Carol A. Mullen, PhD

Chair and Professor

The University of North Carolina at Greensboro

School of Education

Department of Educational Leadership & Cultural Foundations

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1109 Spring Garden Street

Greensboro, NC 27402-6170

Email: camullen@uncg.edu

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Dale H Schunk, The University of North Carolina at Greensboro

Dean and Professor, School of Education, The University of North Carolina at Greensboro, USA

Dale H. Schunk, PhD

Dean and Professor
The University of North Carolina at Greensboro
School of Education
329 Curry Building
1109 Spring Garden Street
Greensboro, NC 27412-6170

Email: dhschunk@uncg.edu

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Publié-e

2010-04-23

Comment citer

Mullen, C. A., & Schunk, D. H. (2010). A VIEW OF PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITIES THROUGH THREE FRAMES: LEADERSHIP, ORGANIZATION, AND CULTURE. Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 45(2). Consulté à l’adresse https://mje.mcgill.ca/article/view/4578

Numéro

Rubrique

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