RECOGNITION OF PRIOR LEARNING AS “RADICAL PEDAGOGY”: A CASE STUDY OF THE WORKERS’ COLLEGE IN SOUTH AFRICA
Keywords:
worker education, radical pedagogy, recognition of prior learning, experiential knowledge, political consciousness, social transformation, labour studiesAbstract
This article argues that the model of Recognition of Prior Learning (RPL) in use at the Workers’ College in South Africa may be seen as a form of “radical pedagogy.” Drawing on documentary sources, focus group interviews with staff, and observations, it describes an educational philosophy which aims to build the competencies of activists in labour and community organizations, facilitate their self-affirmation and dignity, and provide an access route to post-school education. It documents and attempts to theorize how this philosophy is enacted in classroom pedagogy, and explores some of the tensions and contradictions encountered. It concludes by acknowledging the unique contribution of these educational practices to an understanding of what RPL as radical pedagogy might look like.
LA RECONNAISSANCE DES ACQUIS COMME PÉDAGOGIE RADICALE: ÉTUDE DU CAS DES WORKER’S COLLEGE D’AFRIQUE DU SUD
Cet article soutient que le modèle de reconnaissance des acquis (RPL) utilisé dans un Workers’ College sud-africain peut être considéré comme une forme de « pédagogie radicale ». Le texte décrit une philosophie éducationnelle en s’inspirant de sources documentaires, de groupes de discussion avec des employés et d’observations. Celle-ci vise à développer les compétences des activistes militant au sein d’organisations ouvrières et communautaires, à favoriser leur sens de l’affirmation et leur dignité et à offrir une voie d’accès à une éducation postscolaire. L’article documente et tente d’élaborer une théorie sur la manière dont cette philosophie est appliquée lors de l’enseignement en classe et explore certaines des tensions et contradictions rencontrées. Il termine en reconnaissant la contribution unique de ces pratiques éducationnelles à une meilleure compréhension de ce que peut se être la RPL comme «pédagogie radicale».
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca