GUEST EDITORIAL / ÉDITORIALE INVITÉE: VOL. 38, NO. 2. THE CHALLENGE OF STUDENT ENGAGEMENT: BEYOND MAINSTREAM CONCEPTIONS AND PRACTICES / LE DÉFI DE L'ENGAGEMENT ÉTUDIANT: AU-DELÀ DES CONCEPTIONS ET PRATIQUES COURANTES

Authors

  • Lynn Butler-Kisber McGill University
  • John P. Portelli University of Toronto

Author Biographies

Lynn Butler-Kisber, McGill University

LYNN BUTLER-KISBER is an associate professor in the Department of Integrated Studies in Education at McGill University in Montreal. She is currently the Director of the Centre for Educational Leadership, and of the Graduate Certificate Programs in Educational Leadership. She teaches courses on language arts, qualitative research, and teacher education. Her research and development activities have focused on classroom processes, literacy learning, student engagement, educational leadership, professional development, and qualitative methodologies. She is particularly interested in feminist/equity issues, and the role of arts-based analysis and representation in qualitative research. LYNN BUTLER-KISBER est professeure agrégée au Départemnent d'Etudes intégrées en éducation à l'Université McGill à Montréal. Elle y dirige le Centre pour le leadership en éducation et les programmes de certificat d'études supérieures dans ce même champ d'études. Son enseignement touche aux arts du langage, à la recherche qualitative et à la formation à l'enseignement. Ses intérêts et domaines de recherche portent sur les processus de la salle de classe, l'apprentissage de la littératie, l'engagement des étudiants, le leadership en éducation, le développement professionnel et les méthodologies qualitatives. Elle s'intéresse particulièrement aux questions relatives au féminisme et à l'équité ainsi qu'au rôle de l'analyse et de la représentation fondées sur les arts dans la recherche qualitative.

John P. Portelli, University of Toronto

JOHN P. PORTELLI is a Professor at OISE/UT where he teaches courses in philosophy of education, and educational leadership and policy studies. His recent publications include The Erosion of Democracy in Education: From critique to possibilities (2001, with R.P. Solomon), and What to Do? Cases studies for educators (3rd revised edition, 2003, with William Hare). His research interests include: democratic values and educational leadership; student engagement and critical pedagogy; and standards, diversity and educational policy. JOHN P. PORTELLI est professeur à l'IEPO/UT où il donne des cours de philosophie de l'éducation, de leadership en éducation et d'études politiques. Parmi les ouvrages qu'il a récemment publiés, mentionnons: The Erosion of Democracy in Education: From critique to possibilities (2001, avec R.P. Solomon), et What to Do? Case studies for educators (3e édition révisée, 2003, avec William Hare). Ses recherches portent sur les valeurs démocratiques et le leadership en éducation; l'engagement des élèves et la pédagogie critique; et les normes, la diversité et les politiques scolaires.

Downloads

Published

2003-04-01

How to Cite

Butler-Kisber, L., & Portelli, J. P. (2003). GUEST EDITORIAL / ÉDITORIALE INVITÉE: VOL. 38, NO. 2. THE CHALLENGE OF STUDENT ENGAGEMENT: BEYOND MAINSTREAM CONCEPTIONS AND PRACTICES / LE DÉFI DE L’ENGAGEMENT ÉTUDIANT: AU-DELÀ DES CONCEPTIONS ET PRATIQUES COURANTES. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 38(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8681

Issue

Section

Editorial