CONFLICTING PERCEPTIONS OF PARTICIPANTS IN FIELD-BASED TEACHER EDUCATION PROGRAMS

Auteurs-es

  • Cheryll Duquette University of Ottawa

Résumé

ABSTRACT. This report presents an analysis of seven studies on field-based teacher education programs. The conflicting views of multiple participants are described. It was found that the six groups had different perceptions of the course work, field experiences, and beliefs about personal professional competence. The report underscores the importance of a strong theoretical component in school-based programs, the boundary-spanning role of the faculty, and the need for the student teachers to learn how to learn from their school experiences. RÉSUMÉ. Ce rapport propose une analyse de sept études de programmes de formation des enseignants sur le terrain. Il décrit les points de vue opposés de nombreux participants. On a constaté que les six groupes avaient des perceptions très différentes des travaux de cours, des stages pratiques et des croyances sur les compétences professionnelles personnelles. Le rapport souligne l'importance d'un solide volet théorique dans les programmes scolaires, du rôle élargi du corps enseignant et du besoin pour les professeurs stagiaires de tirer des leçons de leurs stages pratiques.

Biographie de l'auteur-e

Cheryll Duquette, University of Ottawa

CHERYLL DUQUETTE is an associate professor at the University of Ottawa and is interested in teacher education programs. CHERYLL DUQUETTE est professeur agrégé à l'Université d'Ottawa et elle s'intéresse aux programmes de formation des enseignants.

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Publié-e

1997-09-01

Comment citer

Duquette, C. (1997). CONFLICTING PERCEPTIONS OF PARTICIPANTS IN FIELD-BASED TEACHER EDUCATION PROGRAMS. Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 32(003). Consulté à l’adresse https://mje.mcgill.ca/article/view/8381

Numéro

Rubrique

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