DENOMINATIONALISM AND NONDENOMINATIONALISM: THE DIFFERENT TRADITIONS OF CANADIAN AND AMERICAN EDUCATION

Auteurs-es

  • Roger Magnuson McGill University

Résumé

A differentiating feature of Canada and the United States is the religious bent of Canadian education and the secular orientation of American education. The key to understanding this difference is the political and religious origins of the two countries. RÉSUMÉ L'une des différences entre le Canada et les États-Unis tient à l'orientation religieuse de l'enseignement canadien et à l'orientation séculière de l'enseignement américain. Pour bien comprendre cette différence, il faut s'interroger sur les origines politiques et religieuses des deux pays.

Biographie de l'auteur-e

Roger Magnuson, McGill University

Roger Magnuson is a professor in the Department of Administration and Policy Studies in Education at McGill University. His teaching and research interests are in Quebec educational history. Roger Magnuson enseigne au département d'administration et de politiques scolaires à l'Université McGill. Il consacre ses activités de recherche et d'enseignement à l'histoire pédagogique du Québec.

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Publié-e

1991-04-01

Comment citer

Magnuson, R. (1991). DENOMINATIONALISM AND NONDENOMINATIONALISM: THE DIFFERENT TRADITIONS OF CANADIAN AND AMERICAN EDUCATION. Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 26(002). Consulté à l’adresse https://mje.mcgill.ca/article/view/7975

Numéro

Rubrique

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