BEYOND COST-EFFECTIVE ANALYSIS OF DISTANCE EDUCATION
Résumé
Caught between the conflicting forces of the need of extending higher education to learners in remote and distant governments across the country, Canadian universities, in various formats and approaches, contemplate to utilize or already adopt the latest technology to implement distance education. Literature review on research in this area seems to reflect an obsessed perspective of ensuring cost-effectiveness in distant delivery, forgetting some of the more fundamental issues that need to be addressed in embarking on the extension of services to clientele. The writers examine some of the empirical data collected and the experiences accumulated in Manitoba to drive home the necessities and significance of accommodating these issues, so as to ensure that the basic mission and vitality of the institutes of higher learning will remain intact in the years ahead. RÉSUMÉ La nécessité d'offrir aux habitants des régions éloignées la possibilité de suivre des études supérieures ont amené les universités canadiennes à envisager le recours à des techniques de pointe au titre de l'enseignement à distance ou à les adopter. La bibliographie des recherches menées dans ce secteur traduit la nécessité quasi obsessive de veiller à la rentabilité de l'enseignement à distance, au détriment de problèmes beaucoup plus fondamentaux qu'il convient de résoudre si l'on veut étendre la presentation de ce type de services. Les auteurs examinent des données empiriques et les résultats d'expériences menées au Manitoba dans le but de faire comprendre la nécessité et l'importance de ces problèmes pour préserver, à l'avenir, la mission de base et la vitalité des établissements d'enseignement supérieur.Téléchargements
Publié-e
1991-01-01
Comment citer
Lam, Y. L. J., & Paulet, R. (1991). BEYOND COST-EFFECTIVE ANALYSIS OF DISTANCE EDUCATION. Revue Des Sciences De l’éducation De McGill / McGill Journal of Education, 26(001). Consulté à l’adresse https://mje.mcgill.ca/article/view/7955
Numéro
Rubrique
Articles
Licence
(c) Tous droits réservés Revue des sciences de l'éducation de McGill 1991

Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Pas de Modification 4.0 International.
