THE CANARSIE YOUTH CENTER
Résumé
Much of this issue is necessarily occupied with the field of special education as seen in clear weather from the heights of the academic balloon, and mapped occordingly. It seemed appropriate therefore to include a glimpse among the crowds at ground level of an institution operating with modest fonds and modest success, and under the legacy of its past, in one of the notable urban deserts of our time. The vignettes Lawson offers us of a day-to-day reality that struggles, but that works, may remind us that many special schools are invaluable as havens of humanity, and should give pause to those for whom mainstreaming into the nearest high school is the new panacea.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.