MAINSTREAMING IN PHYSICAL EDUCATION: THE CONCEPT AND ITS IMPLICATIONS
Résumé
The gymnasium and the playing field seem perhaps the greatest challenge to children who are handicapped, physically or otherwise, when they attend normal school. The "phys. ed." teacher must become a teacher of "adapted physical education", and shares with the special educator a major responsibility for the success of mainstreaming. Reid explains why mainstreaming is on the agenda in Canada and explores five major tenets of the proposition, together with a number of its practical implications for physical education under the headings of the required personnel, individualization in large classes, the leadership competencies called for, and the problems of organization to be anticipated.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.