UNIVERSITY FACULTY, COLLEAGUES AND TEACHERS’ FEDERATION AS MENTORS IN COLLABORATIVE ACTION RESEARCH
Keywords:
collaborative action research, mathematics, elementaryAbstract
ABSTRACT. This research reports on collaborative research projects supported by a teachers’ federation. We compare research teams involved in the first year of the project, where they had free choice of research purposes with those in the second year who had the subject area defined for them. University faculty, teachers’ colleagues, and the teachers’ federation served as mentors for participating teachers. The action research resulted in change in teachers’ practice and in the development of leadership skills.
LES MEMBRES D'UNE FACULTÉ, LES COLLÈGUES ET UNE FÉDÉRATION D'ENSEIGNEMENT COMME MENTORS DANS UNE ACTION DE RECHERCHE COLLABORATIVE
RÉSUMÉ. Cet article fait le compte-rendu de projets de recherche collaborative soutenus par une fédération d’enseignants. Nous y comparons l’expérience de l’équipe de chercheurs impliqués dans la première année du projet – lesquels ont eu libre choix quant à leurs objectifs de recherche – à celle de la seconde cohorte de chercheurs, devant travailler avec des objectifs déjà définis. Des membres de la faculté universitaire, des collègues enseignants ainsi que la fédération des enseignants ont agi à titre de mentors auprès des participants. L’action de recherche a eu pour résultantes des changements de la pratique enseignante et le développement d’habiletés de leadership.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca