TO LINGER ON THE EDGE OF BAD FEELINGS: THOUGHTS AND ADVICE FOR GRADUATE STUDENTS ON THE UNSURE DANCE OF WRITING FOR PUBLICATION

Authors

  • David Lewkowich University of Alberta

Keywords:

writing, publishing, peer review, education

Abstract

In this paper, I discuss the process of developing a piece of writing for publication. Written for an intended audience of graduate students in the field of education, I discuss writing for publication as an arrangement for significance, the question of finding a discursive and intellectual home, the selection of an appropriate journal in which to publish, the importance of spaces and rituals of writing, and the conversational dynamics of peer review. 

ERRER À LA FRONTIÈRE DU MALAISE: PENSÉES ET CONSEILS POUR LES ÉTUDIANTS GRADUÉS HÉSITANT À ÉCRIRE DANS LE BUT DE PUBLIER 

Dans cet article, j’aborde le processus de production d’un texte dans le but d’être publié. M’adressant aux étudiants gradués dans le domaine de l’éducation, je parle de la publication en tant qu’élaboration d’un message, de la recherche d’une famille discursive et intellectuelle, de la sélection d’une revue dans laquelle publier, de l’importance de l’espace et des rituels de la rédaction et des dynamiques conversationnelles de l’évaluation par les pairs.

Author Biography

David Lewkowich, University of Alberta

DAVID LEWKOWICH is an assistant professor in the Department of Secondary Education at the University of Alberta. His research interests include reading experience, young adult literature, psychoanalytic theory, adolescence and/in graphic novels, and representations of teaching in literature and popular culture. david.lewkowich@ualberta.ca

DAVID LEWKOWICH est professeur adjoint au département d’études secondaires de l’University of Alberta. Ses projets de recherche portent sur l’expérience de la lecture, la littérature pour jeunes adultes, la théorie psychoanalytique, l’adolescence et/dans les bandes dessinées et les représentations de l’enseignement dans la littérature et la culture populaire. david.lewkowich@ualberta.ca

Downloads

Published

2017-07-07

How to Cite

Lewkowich, D. (2017). TO LINGER ON THE EDGE OF BAD FEELINGS: THOUGHTS AND ADVICE FOR GRADUATE STUDENTS ON THE UNSURE DANCE OF WRITING FOR PUBLICATION. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 52(1). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/9429

Issue

Section

Notes from the Field