A NATIONAL STUDY OF TEACHING AND ASSESSING WRITING IN CANADIAN MIDDLE GRADES CLASSROOMS
Keywords:
Writing instruction, writing assessment, national study, Canadian, middle-grade classrooms, middle-grade teachersAbstract
This article reports comprehensive findings from a national study of the teaching and assessment of writing in classrooms across ten Canadian provinces and two of three territories. Through interviews with 216 grade 4-8 teachers and observations and interviews in 22 classrooms (1 to 3 classrooms in each province), we gathered information about participating middle-grade teachers’ goals, and the practices and resources (including computers and multi-media, parents and community resources) that they use to teach and assess writing. The strengths and challenges that they identify in teaching writing and assessing writing, and the people who have most greatly influenced their writing instruction provide additional information on which we base implications for teacher education and professional development initiatives.
UNE ÉTUDE NATIONALE DE L’ENSEIGNEMENT ET DE L’ÉVALUATION DE L’ÉCRITURE DANS LES CLASSES INTERMÉDIAIRES AU CANADA
Cet article présente les résultats exhaustifs d’une étude nationale portant sur l’enseignement et l’évaluation de l’écriture dans les classes des dix provinces canadiennes et de deux des trois territoires. Des entrevues auprès de 216 enseignants de 4e année à secondaire 2 ainsi que des observations et des entrevues dans 22 classes (1 à 3 classes dans chacune des provinces) ont été réalisées. Ce faisant, nous avons accumulé des informations auprès des enseignants des écoles intermédiaires participant sur les objectifs, les pratiques et les ressources (incluant les ordinateurs et autres technologies ainsi que les parents et les ressources communautaires) que ceux-ci utilisent pour enseigner et évaluer l’écriture. Les forces et les défis identifiés par les participants en ce qui a trait à leur enseignement et évaluation de l’écriture – et les personnes ayant le plus influencé leur pratique d’enseignement de l’écriture – sont des éléments d’informations supplémentaires sur lesquels nous nous appuyons pour formuler certaines implications pour les initiatives de formation et de développement professionnel des enseignants.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca