THE POTENTIAlS AND PROBLEMS OF DIVERSITY IN CHINESE EDUCATION
Abstract
ABSTRACT. This paper begins with a discussion of the increasingly diverse and rapidly transforming structures and purposes of Chinese secondary schooling. We examine the diversity of secondary schools, including private and all-girl institutions, as a positive result of the changing needs of particular social groups, providing students and their parents choice, and alternative approaches in teaching and leaming. We also focus upon the inequities that accompany such diversification, contrasting differences in schools' learning environments, teacher qualifications, and the alternative futures that schools provide to their students. Our information and conclusions are based on fieldwork conducted in 20 schools during the summer of 1996, as weil as visits to other schools in 1995 and 1997. RÉSUMÉ Cet article débute par une analyse des structures et des objectifs de plus en plus divers et mouvants de l'enseignement secondaire en Chine. Les auteurs analysent la diversification des écoles secondaires et notamment des écoles privées et des établissements réservés aux filles, conséquence heureuse de l'évolution des besoins de groupes sociaux particuliers et de la nécessité d'offrir aux éléves et à leurs parents divers choix et approches en matiére d'enseignement et d'apprentissage. Les auteurs se penchent également sur les inégalités résultant d'une telle diversification en soulignant les écarts qui existent sur le plan des milieux d'apprentissage, des compétences des enseignants et des perspectives d'avenir que les écoles offrent à leurs élèves. Les données et conclusions sont le résultat d'une étude menée dans 20 écoles au cours de l'été 1996, et de visites effectuées dans d'autres écoles en 1995 et 1997.Downloads
Published
1998-01-01
How to Cite
Lin, J., & Ross, H. (1998). THE POTENTIAlS AND PROBLEMS OF DIVERSITY IN CHINESE EDUCATION. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 33(001). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/8400
Issue
Section
Articles
License
Those wishing to reproduce all or part of any material published on this website are asked to email mje.education@mcgill.ca for permission and to acknowledge the McGill Journal of Education as the original source.
Authors must transfer copyright of their article to MJE. Authors may use all or parts of their work in any future publication with the article's origin in MJE acknowledged in the customary manner.
A copy of our standard form may be requested from mje.education@mcgill.ca