OBSTACLES AND OPPORTUNITIES FOR VOCATIONAL EDUCATION IN QUEBEC

Auteurs-es

  • Janyne M. Hodder Ministère de l'Éducation du Québec

Résumé

The importance of vocational education on both the individual level (satisfaction, employment, and quality of life) and the societal level (productivity and economic growth) is reviewed, and the advocacy of vocational education programs by the ministère de l'Éducation du Québec is explained in the context of concern for the future of children and young people in Quebec. It is argued tkat school counsellors may no longer rely on outdated biases against vocational education, and should encourage students to make their own wise academic and career choices. RÉSUMÉ L'auteur analyse l'importance de la formation professionnelle au niveau individuel (satisfaction, emploi et qualité de vie) et au niveau sociétal (productivité et croissance économique) tandis qu'elle explique la défense des programmes de la formation professionnelle par le ministère de l'Éducation du Québec par rapport aux préoccupations soulevées par l'avenir des enfants et des jeunes du Québec. L'auteur soutient que les conseillers scolaires doivent se débarrasser de leurs préjugés à l'égard de la formation professionnelle et inciter leurs étudiants à opérer leurs propres choix de carrière.

Biographie de l'auteur-e

Janyne M. Hodder, Ministère de l'Éducation du Québec

Janyne M. Hodder is Assistant Deputy Minister, Services to the English-speaking community in the Ministère de l'Éducation du Québec. Janyne M. Hodder est sous-ministre adjointe au ministère de l'Éducation du Québec en ce qui concerne les services à la communauté anglophone.

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Publié-e

1994-09-01

Comment citer

Hodder, J. M. (1994). OBSTACLES AND OPPORTUNITIES FOR VOCATIONAL EDUCATION IN QUEBEC. Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 29(003). Consulté à l’adresse https://mje.mcgill.ca/article/view/8187

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