ADOLESCENTS' PERCEPTIONS OF CLASSROOM PROCESS
Résumé
The question of whether males and females interpret their in-class educational experience similarly is the research topic in the study to be described. Through surveying sixty-three General-Level students (m=32, f=31) by questionnaire and interviewing forty-five (m=10, f=35) of these students in focus groups, it was found that Ontario adolescent girls and boys disagree on some important qualities possessed by an outstanding teacher, on the most important resources and organizational techniques to be used by those teachers, and on the relative importance of teacher qualities to other classroom resources. While both male and female students agreed that such teacher qualities as having a thorough subject knowledge and the ability to effectively communicate were very important, they differed, and sometimes quite markedly, on the importance of other teacher characteristics. RÉSUMÉ La présente étude pose la question de savoir si les hommes et les femmes interpretent de la même façon les expériences qu'ils ont vécues en classe. Après avoir interrogé par questionnaire 63 élèves de niveau général (m=32, f=31) et soumis 45 de ces élèves (m=10, f=35) à des entrevues de groupe, on a constaté que les adolescentes et les adolescents de l'Ontario ne sont pas d'accord sur certaines des qualités importantes que doit posséder un excellent professeur, sur les ressources importantes et les moyenes organisationnels que ces professeurs doivent utiliser et sur l'importance relative des qualités d'un professeur pour les autres ressources de la classe. Même si garçons et filles s'accordent à penser qu'un professeur doit posséder une connaissance approfondie de son sujet et être capable de transmettre son savoir de façon efficace, leurs opinions divergent de façon assez marquée sur l'importance des autres caractéristiques d'un professeur.Téléchargements
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