LA MOTIVATION INTRINSÈQUE AU TRAVAIL CHEZ LES DIRECTEURS D'ÉCOLE ANGLOPHONES

Authors

  • Clermont Barnabé McGill University

Abstract

This communication is based on the results of a study focussing on the theory of employment characteristics. Data were obtained from 49 randomly selected English-speaking school principals. Variance analysis was used to determine if there were significant differences between averages obtained by school principals grouped under certain independent variables. Results suggests differences of motivation which have practical implications. RÉSUMÉ La présente communication fait état des résultats d'une étude qui repose sur la théorie des caractéristiques des emplois. Les données furent recueillies auprès de 49 directeurs d'école anglophones choisis au hasard. L'analyse de la variance fut utilisée afin de déterminer s'il existait des différences significatives entre les moyennes obtenues par les directeurs d'école regroupés selon certaines variables indépendantes. Les résultats révèlent des différences de motivation qui mènent à des implications pratiques.

Author Biography

Clermont Barnabé, McGill University

Clermont Barnabé is a faculty member at the Faculty of Education, McGill University. Research areas in which he has published include school personnel management, with particular concern for the quality of working life in educational organizations. Before coming to McGill, he was Associate Professor at the Université de Montréal. Clermont Barnabé enseigne à la Faculté d'éducation de McGill. Ses recherches portent sur la gestion des ressources humaines en éducation, notamment sur la qualité de la vie au travail dans les institutions d'enseignement. Avant son entrée à McGill, il était professeur agrégé à l'Université de Montréal.

Downloads

Published

1990-09-01

How to Cite

Barnabé, C. (1990). LA MOTIVATION INTRINSÈQUE AU TRAVAIL CHEZ LES DIRECTEURS D’ÉCOLE ANGLOPHONES. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 25(003). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7937

Issue

Section

Articles