TEACHERS' REACTION-INTENTIONS IN RELATION TO EXPERIENCE AND EFFICACY
Résumé
The frequency of reaction-units and first mentioned categories of reaction-intentions to problematic education situations were investigated among teachers with different levels of sense of self-efficacy and experience. Four hundred and thirty-nine teachers, that is, 303 expert and 136 student teachers, participated in this research. Data were obtained by using the questionnaires Situation and Sense of Efficacy. As expected, student teachers and expert teachers with a high sense of self-efficacy produced more confrontive and fewer number of permissive reaction-intentions than expert and student teachers with a low sense of self-efficacy. In contrast to other studies in this area, however, expert and student teachers show no differences in the number of produced reaction-units. Results were discussed in terms of their practical implications for teacher training. RÉSUMÉ La fréquence des unités de réaction et des catégories d'intentions de réaction mentionnées en premier à des situations pédagogiques problématiques a été étudiée parmi des professeurs ayant différents niveaux de sentiment d'efficacité de et d'expérience. Quatre cent trente-neuf professeurs, soit 303 experts et 136 stagiaires, ont participé à ce projet. Les données ont été recueillies au moyen des questionnaires Situations et Sense of Efficacy. Comme prévu, les stagiaires et les professeurs chevronnés qui ont un profond sentiment d'efficacité font était d'un plus grand nombre d'intentions de confrontation et d'un moindre nombre de réactions permissives que les professeurs chevronnés et les stagiaires qui ont un sentiment d'efficacitee peu développé. Par rapport à d'autres études sur le sujet, les professeurs chevronnés et les stagiaires n'affichent aucune différence au niveau du nombre d'unités de réaction produites. Les résultats sont analysés sous le rapport de leurs incidences pratiques pour la formation des enseignants.Téléchargements
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