SCHOOL-BASED ASSESSMENT RESEARCH IN FIVE NATIONS
Résumé
This special issue of the McGill Journal of Education is devoted to school-based assessment research in Canada, People's Republic of China, Israel, Lebanon, and the United States. The focus of each paper is primarily on psychoeducational assessment issues that involve standardized intelligence, achievement, and personality/temperament tests used to evaluate children having difficulties in school. The nations surveyed are located in North America, the Middle East, and China. Readers, therefore, will be able to gain some understanding of current trends in psychoeducational assessment research in diverse regions of the world.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.