SELECTING STUDENTS FOR SECONDARY EDUCATION IN A DEVELOPING SOCIETY: THE CASE OF TRINIDAD AND TOBAGO

Auteurs-es

  • Norrel A. London University of Western Ontario

Résumé

The method of selecting students for secondary school in Trinidad and Tobago has undergone changes in recent years. The modifications have been effective in that they permit access to a larger number of students; they nevertheless accommodate some of the former practices of elitism in the selection process. This paper examines one of these major changes, together with implications for education and the society. RÉSUMÉ Le mode de sélection des étudiants qui entrent au secondaire à Trinidad et Tobago a subi des mutations ces dernières années. Ces modifications ont porté fruit en ce sens qu'elles permettent l'accès d'un plus grand nombre d'étudiants; elles conservent néanmoins certaines pratiques élitistes. London analyse ici l'un des principaux changements et ses répercussions sur l'éducation et la société.

Biographie de l'auteur-e

Norrel A. London, University of Western Ontario

Norrel A. London, who received his Ph.D. from the University of Wisconsin Madison, is an assistant professor in the Faculty of Education, University of Western Ontario. He was formerly a senior planner in the Ministry of Education, Trinidad and Tobago. Norrel A. London (Ph.D. Wisconsin-Madison) est professeur adjoint à la faculté des sciences de l'éducation de l'université de Western Ontario. Il était avant cela planificateur principal au ministère de l'Éducation de Trinidad et Tobago.

Téléchargements

Publié-e

1989-09-01

Comment citer

London, N. A. (1989). SELECTING STUDENTS FOR SECONDARY EDUCATION IN A DEVELOPING SOCIETY: THE CASE OF TRINIDAD AND TOBAGO. Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 24(003). Consulté à l’adresse https://mje.mcgill.ca/article/view/7880

Numéro

Rubrique

Articles