INSTITUTIONALIZING FIELD-BASED RESEARCH GROUNDED IN THE PRACTICAL

Auteurs-es

  • Wayne Seller Ontario Institute for Studies in Education

Résumé

Extending academic knowledge and enhancing school practice are often viewed as two distinct and separate activities. The former comes from formal research while the latter is the result of intervention at the practitioner level. This article examines a way in which both purposes can be served through the co-operative efforts of university-based researchers and school district personnel. RÉSUMÉ L'étoffement des connaissances et le perfectionnement pédagogique sont souvent perçus comme deux activités distinctes. La première procède de la recherche systématique tandis que la seconde est le fruit d'une intervention au niveau pratique. Le présent article analyse une démarche qui permet de poursuivre ces deux objectifs en faisant appel aux efforts concertés des chercheurs oeuvrant en milieu universitaire et des pédagogues travaillant pour les commissions scolaires.

Biographie de l'auteur-e

Wayne Seller, Ontario Institute for Studies in Education

Wayne Seller is presently Head of the OISE Northwestern Centre in Thunder Bay, Ontario. During his 22 year career, he bas been, at various times, an elementary school teacher, a school principal, and a school district curriculum consultant. He has served in the field centre for nine years. Wayne Seller est actuellement directeur du centre nord-ouest de l'OISE à Thunder Bay en Ontario. En 22 ans de carrière, il a été tour à tour instituteur, directeur d'école et conseiller en matière de programmes. Il travaille au centre nord-ouest depuis neuf ans.

Téléchargements

Publié-e

1989-01-01

Comment citer

Seller, W. (1989). INSTITUTIONALIZING FIELD-BASED RESEARCH GROUNDED IN THE PRACTICAL. Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 24(001). Consulté à l’adresse https://mje.mcgill.ca/article/view/7843

Numéro

Rubrique

Articles