IS EFFECTIVE TEACHING EFFECTIVE LEADERSHIP?
Résumé
Is the same leadership required in teaching English and in teaching math, in teaching the French verb and in teaching French literature? Are different leadership qualities required at different grade levels? Does class size, or school size, or socio-ecomic group, or level of academic ability alter the style of leadership required of a teacher? We all feel they do, but we would probably have difficulty putting a finger on the precise dimensions of what is called for in each case. Newton sees great advantage in applying leadership theory and research to the tasks of teaching, especially in teacher training, and shows how these familiar problems of the classroom become illuminated in the light of concepts already known in business and industry and in educational administration. He shows too how the concept of a familiar and basic dichotomy, between teaching subject matter and teaching children, can be reformulated into a progression of styles of leadership enabling students to manage their own learning without any leadership at all. RÉSUMÉ Faut-il posséder les mêmes qualités de chef pour enseigner l'anglais et les mathématiques ou la grammaire français et la litterature française? Les qualités de chef diffèrent-elles selon les classes? Est-ce la taille d'une classe ou d'une école ou le groupe socio-économique ou le niveau de compétence qui modifie le style de direction que l'on attend d'un professeur? Nous estimons tous que oui, mais nous aurions probablement du mal à préciser ce que cela signifie dans chaque cas. Newton estime qu'il est tres avantageux d'appliquer la théorie et les recherches sur les qualités de chef aux tâches d'enseignement, surtout pour ce qui est de la formation des maîtres, et il démontre la façon dont les problèmes courants de la classe s'éclairent à la lumière des concepts que l'on connaît déjà dans les milieux commerciaux et industriels et dans l'administration scolaire. Il démontre également la façon dont le concept d'une dichotomie familière et fondamentale entre l'enseignement d'une discipline et l'enseignement des enfants peut se formuler en une progression de modes de direction en vue d'atteindre l'objectif en vertu duquel les élèves pourront apprendre tout seuls sans direction du tout.Téléchargements
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