THE VALUE OF QUESTIONS, AND QUESTIONS OF VALUE

Authors

  • Walter Werner University of British Columbia
  • Richard Stutt McGill University

Abstract

The following two papers on what school should be about were written to complement each other. Werner examines the main questions asked, and the methodologies employed, for the past several decades in the study of curriculum. He illurninates their limitations and inadequacies, and draws attention to some new concerns that are redirecting those working in this field from questions of technique toward questions of value. Butt, taking a perspective more distant from the field, asks whether our present curricula in schools are addressing the most pressing needs of human life ahead of us. He turns from a survey of the dysfunctional values present in society towards proposing a new scheme of values that should be taught if society is to survive. It is upon this scheme that any curriculum should be put into force, henceforth. RÉSUMÉ Les deux articles qui suivent et qui portent sur ce que devrait être l'école ont été écrits en complément l'un de l'autre. Werner étudie les principales questions soulevées ainsi que les méthodologies utllisées depuis plusieurs dizaines d'années dans l'étude des programmes. Il explique leurs limites et leurs insuffisances et attire l'attention du lecteur sur certaines nouvelles préoccupations qui poussent ceux qui travaillent dans ce domaine à se poser des questions de valeur plutôt que des questions de technique. Butt, qui examine cela avec plus de recul, se demande si les programmes actuellement enseignés dans les écoles répondent vraiment aux besoins de la vie humaine qui nous attend. Il part d'une enquête sur les valeurs dysfonctionnelles présentes dans la société pour proposer un nouveau plan des valeurs qu'il convient d'enseigner si l'on veut que notre société puisse survivre. C'est sur ce plan que devraient être fondés tous nos programmes à partir d'aujourd'hui.

Author Biographies

Walter Werner, University of British Columbia

Walter Werner, an Assistant Professor in the Centre for the Study of Curriculum and Instruction at the University of British Columbia, teaches graduate courses in curriculum evaluation and implementation, with emphasis upon qualitative methodology. He is presently doing research on the role of "belief" in implementation processes. Walter Werner, professeur adjoint au Centre for the Study of Curriculum and Instruction à l'Université de Colombie-Britannique, donne des cours d'évaluation et d'application des programmes au niveau des 2e et 3e cycles, cours axés sur la méthodologie qualitative. Il effectue actuellement des recherches sur le r~le de la "croyance" dans les méthodes d'application.

Richard Stutt, McGill University

Richard Sutt, Associate Professor of Education at McGill, is cross-appointed between the Departments of Elementary Education and of Administration and Policy Studies in Education. He teaches courses in curriculum and, with Norman Henchey, co-ordinates a graduate option in curriculum studies. His current research consists of field projects aimed at discerning how curriculum development, implementation, and change may be facilitated at the classroom level. Richard Butt, professeur agrégé de sciences de l'éducation à McGill, travaille pour le département d'enseignement primaire et pour le département d'administration et politiques. Il donne des cours sur les programmes d'étude et, en collaboration avec Norman Henchey, il coordonne un nouveau projet relatif à l'étude des programmes. Il mène actuellement des études sur le terrain afin de découvrir comment faciliter l'élaboration, l'application et la modification des programmes au niveau de l'école.

Downloads

Published

1982-04-01

How to Cite

Werner, W., & Stutt, R. (1982). THE VALUE OF QUESTIONS, AND QUESTIONS OF VALUE. McGill Journal of Education / Revue Des Sciences De l’éducation De McGill, 17(002). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/view/7457

Issue

Section

Articles