THE FAILURE OF ORGANIZATIONAL AND ADMINISTRATIVE THEORY
Résumé
Questioning whether twenty-five years of theoretical discussion have advanced our understanding or our practice of administration, Hodgkinson inspects in turn the various views that have prevailed in the field and offers a humanist's verdict on each. Finding some promise in the phenomenological approach, he suggests the adoption of a "triplex reality" as a framework for experience which will permit the application, each in its place and in due proportion, of predictive science, probabilistic hypothesis, and individualistic interpretation. An as yet unestablished philosophy of administration must clarify the language games being played in each of these three dimensions, and must adopt a wide new range of methodology that would include the modes of the arts.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.