DELUSIONS OF LITERACY: THE LAHEY LECTURE OF CONCORDIA UNIVERSITY
Résumé
A lecture by Robertson Davies speaks for itself, as the reader will find, and needs no introduction. But its place in this Journal at this time deserves an explanation. What is happening in English studies at any level of education touches the sensitivities of English-speaking people in a way no other "subject" appears to do; questions about the value of what we do with words seem to be disturbingly intimate with questions about the value of what we do with life. The Journal will attempt in its next issue of February, 1979, a survey of the present state of English studies; and Robertson Davies' eloquent expression of feelings that are shared by many - an expression as exemplary of a style in life as it is of mastery with words - is by way of being a curtainraiser to that theme.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.