LE JEUNE QUÉBÉCOIS ET LES LANGUES MODERNES
Résumé
Learning a second language has come to mean almost exclusively French or English in Canada and Quebec, an undertaking trammelled distractingly with social, economic and political overtones. Lobelle investigates the teaching of German, Spanish and Italian in Quebec schools, and names the considerable obstacles in their way. He discusses the pedagogical advantages of learning a modern language, and ends with a consideration of certain remedies of organisation and coordination that have been proposed, including that of secondary schools in major centres that would specialise in modern language instruction, on a model that has been successful in Russia.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.