IS THERE AN OPTIMAL AGE FOR STARTING SECOND LANGUAGE INSTRUCTION?
Résumé
The received opinion that prefers an early age for the instruction of children in a second language has ifs sources in various long-established postulates from non-pedagogical fields. Genesee names them as the cognitive-nativist and neuropsychological positions, and the argument of "affective purity". He reviews each argument and cites some frequently heard objections, with a view to establishing a fresh perspective on the issue before inspecting some specifically educational research that bears upon it. By a careful weighing of the indications presently available, Genesee argues that advantage seems to lie with an early beginning followed by work at the secondary level.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.