METHODOLOGICAL APPROACHES TO RESEARCH IN SECOND LANGUAGE LEARNING
Résumé
The learning of second languages, like any educational undertaking, is subject ta such a complexity of influences that the strategies of research cannot afford to confine themselves merely to those inquiry procedures that precedent alone has sanctioned. Bialystok and Swain, laying down three criteria to be used in selecting an appropriate methodology for any intended inquiry, review with examples the respective attributes and limitations of case study research, evaluative research, and experimental studies, by way of establishing that each has its necessary and complementary role in arriving at firm conclusions about language-learning.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.