PRACTICAL PLURALISM IN TEACHER EDUCATION
Résumé
After reviewing the recent history of the effects of educational movements upon teacher education, Dean Andrews arrives at the present point where there is no longer any single agreed version of what the future of schools will be. He outlines the response to this situation of the Faculty of Education at the University of British Columbia: a wide range of alternative programs that have been offered in the past year or two, in order to effect change "on a broken front". He discusses the problems arising from this pluralistic response to the demands of a pluralistic society, conspicuous among which is the need for mutual tolerance of widely differing philosophical bases of action.Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Tous les individus désirant reproduire une partie ou l’ensemble du matériel publié sur ce site demander la permission en contactant mje.education@mcgill.ca et mentionner la Revue des sciences de l’éducation de McGill (RSÉM) en tant que source d'origine. De plus, les auteurs doivent transférer les droits d’auteur de leur article à la RSÉM. Ceux-ci peuvent utiliser une partie ou l’ensemble de leur texte dans une autre publication, tout en prenant soin de mentionner la Revue de la manière habituelle. Il est possible de se procurer un exemplaire du formulaire en envoyant un courriel au mje.education@mcgill.ca.